در نشست خبری مطرح شد؛

محفل رکورد زد؛ بیشترین مخاطب نوروزی سریال‌های تلویزیونی در دستان «نون خ »

تهران (پانا) - با اعلام مدیران صداو سیما سریال «نون خ » و مجموعه تلویزیونی «محفل» بیشترین مخاطب نوروزی و ماه رمضان را در نوروز و ماه رمضان داشتند.

کد مطلب: ۱۴۶۸۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
محفل رکورد زد؛ بیشترین مخاطب نوروزی سریال‌های تلویزیونی در دستان «نون خ »

نشست خبری اعلام آمار بینندگان برنامه‌های نوروزی و ماه رمضان صبح امروز با حضور محسن شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، حسن عابدینی معاون امور استان‌ها، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، مجتبی کشوری مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی، سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما، حسین قرائی مدیرکل روابط عمومی، احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون و اصحاب رسانه  در ساختمان اداری سیما برگزار شد.

در بخشی از این نشست سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما با اشاره به اعلام آمار مخاطبان نوروزی سیما گفت: برخی از سریال ها مثل «زیرخاکی» و «رستگاری» اکنون به پایان رسید و برخی سریال‌ها همچنان ادامه دارند. 

وی ادامه داد: در میان برنامه‌های افطاری نیز در راس آمار بینندگان برنامه‌های «محفل» و «زندگی پس از زندگی» بود.

غفوری تصریح کرد: ما برای ماه رمضان ۱۰ برنامه ویژه افطار، ۹ برنامه سحر داشتیم و در مجموعه حدود ۵۰ برنامه تدارک دیده شد در این میان 50 درصد برنامه‌ها گفت‌وگو محور بود و حدود ۱۴ درصد مسابقه، ۲۴ درصد کلیپ، ۷ درصد گزارش و سه و نیم درصد نیز پویانمایی داشتیم.

در بخش دیگری از این نشست احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون نیز عنوان کرد: در تلوبیون ۵۰ میلیون دقیقه بازدید در ۲۴ ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم.

وی اضافه کرد:  ۱۱۲ هزار و ۵۴۶ آی پی منحصر بفرد در لحظه سال تحویل شبکه سه را تماشا می‌کردند. بیش از ۴۰ هزار آی‌پی مخاطب شبکه یک بودند و بیش از ۳۰ هزار آی‌پی شبکه دو را تماشا می‌کردند. 

خورشیدی به پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون اشاره کرد و گفت: پربازدیدترین برنامه افطار طی چهار سال اخیر برنامه «زندگی پس از زندگی» بوده است اما امسال برنامه «محفل» به «زندگی پس از زندگی» رسید. هر دو برنامه بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بازدید داشتند. 

وی ادامه داد: برنامه‌های «پناه» و «هلال» در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در بین برنامه‌های سال تحویل برنامه‌های سال نو، «شب عیدی» و «ایران دوست‌داشتنی» به ترتیب پرمخاطب بوده‌اند.

خورشیدی به دیگر برنامه‌های پربیننده‌ تلویزیون در ایام نوروز و ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در میان برنامه‌های سرگرمی «مهمانی»، «مردان آهنین»، «شب‌خوش»، «پاورقی» و «معرکه» به ترتیب بیشترین مخاطب را داشتند.

وی ادامه داد:  در حوزه سریال‌ها بر اساس تعداد مخاطب محاسبه ‌شده «نون‌خ ۵» هر قسمت میانگین ۱۵۰هزار بیننده، «زیرخاکی» ۱۴۰هزار بیننده، «هفت‌سر اژدها» ۱۰۷هزار بیننده، «جومونگ» ۴۷هزار بیننده و «رستگاری» ۳۷هزار بیننده در تلوبیون داشتد و جزو پربیننده‌ترین‌ها محسوب می‌شوند.

در بخش دیگری از این نشست محسن شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما درباره روند نظرسنجی‌ها گفت: ما هر ۲ هفته یک بار میزان مخاطبان سریال را می‌سنجیم. برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار سنجیده می‌شود چون نه بودجه و نه وقت را داریم که همه برنامه‌ها را بسنجیم اما هر فصل کلیت مخاطب رسانه ملی را از درب منازل می‌سنجیم.

وی اضافه کرد: در آخرین نظرسنجی کلیت مخاطب ۶۶ درصد در تهران و مراکز بوده است. پرسشگرهای ما در تهران و مراکز استان مستقر هستند. میزان مخاطب رسانه ملی به طرز معناداری در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر از مراکز استان است. ۱۵ هزار داده آماری در این باره داشتیم و میزان مخاطب در شهرستان ۶۹.۹ درصد و میزان مخاطب در روستاها ۷۸.۷ بوده است. اظهار نظری هم قبلا داشتم که نکته‌ام این بود امروز چالشی جدی بین فضای برودبند و برودکست وجود دارد و در چنین فضایی این عددها که در حال حاضر داریم معجزه است.

شاکری‌نژاد درباره فرایند نظرسنجی‌ها تصریح کرد: ما مدل‌های متنوعی داریم، به طور مثال از هزار نمونه نظرسنجی می‌کنیم و مطابق استانداردهای جهانی همچون موسسه گالوب هم پیش می‌رویم که بر اساس ۳۰۰ میلیون جمعیت آمریکا همین مدل نظرسنجی می‌کند. 

وی اضافه کرد: در عین حال در مدل‌های دیگری تا ۴۰ هزار نفر نظرسنجی هم داریم. یکی از معیارهای نظرسنجی شب انتخابات است و در انتخابات مجلس عددی که مرکز تحقیقات سازمان اعلام کرد هفت دهم درصد با نتیجه واقعی تفاوت داشت.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما بیان کرد: بخشی از مخاطبان ما در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند. وقتی درباره میزان مخاطب صحبت می‌کنید باید مخاطب برودکست را هم لحاظ کنیم.

 وی تاکید کرد: در بین سریال‌ها نون‌خ ۴۱ و نیم درصد، زیرخاکی ۲۴.۹ درصد، هفت سر اژدها  ۲۲.۵ درصد و رستگاری ۱۵.۵ درصد مخاطب داشته‌اند. سریال نون.خ نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد مخاطب  داشته است. همچنین در برنامه‌های شب قدر ۲ تا ۳ درصد ریزش مخاطب نسبت به سال قبل داشتیم. از این ریزش استقبال می‌کنیم چون نشان می‌دهد مردم در مراسم مساجد شرکت کرده‌اند.

شاکری‌نژاد در ادامه گفت: سریال «نون.خ» با ۴۱.۵ درصد پربیننده‌ترین سریال است که این آمار از فصل قبلی این سریال ۱۰ درصد بالاتر است. امسال برنامه‌ها هشت درصد بیشتر نسبت به سال گذشته مخاطب داشته‌اند و ما در همه آیتم‌های رمضان افزایش مخاطب داریم، جز در برنامه‌های ویژه شب قدر که چند درصد ریزش داشته است. همچنین آمار مخاطبان سریال «زیرخاکی» با ۲۴.۹ و «هفت سر اژدها» با ۲۲.۵ درصد و «رستگاری» با ۱۵.۵ درصد بوده است. 

وی در ادامه از تغییر آمار ۲ برنامه با اختلاف کم خبر داد و توضیح داد: ما چندبار نظرسنجی داریم که در اولین گزارش‌های ما «زندگی پس از زندگی» در رتبه اول بود و در گزارش‌های آخر ما «محفل» پربیننده‌تر از آن بود؛ مخاطب «محفل» ۲۷.۹ درصد و «زندگی پس از زندگی» ۲۷.۱ درصد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار