وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش‌وپرورش همراهی خوبی برای معرفی اساطیر فرهنگی در متون درسی دارد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید این وزارتخانه و وزارت آموزش و پرورش هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند و تمام همت و تلاششان بر این است که کودکان ایران زمین با اساطیر و بزرگان فرهنگی و ملی کشور آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۴۶۲۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش همراهی خوبی برای معرفی اساطیر فرهنگی در متون درسی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره این مطلب که کودکان و نوجوانان ایران زمین باید با اساطیر فرهنگی و هنری و ملی آشنا شوند گفت: نیاز درج بخش‌های مهمی از میراث ملموس فرهنگی و مکتوب کشور در کتب درسی دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: من همیشه پیشنهاد کردم که باید به آثار تربیتی فرهنگی بی‌نظیر خودمان مانند بوستان، گلستان بازگردیم و حتی متن های این شعرا و کتب آنها برای  کودکان ، نوجوانان و حتی دانش آموزان تهیه و تولید شود.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که لزوم آشنایی دانش‌آموزان و کودکان با فرهنگ بی‌نظیر ایران زمین دیده می‌شود، اظهار کرد: بچه‌های ما باید بتوانند با آثار فرهنگی خودمان همچون شاهنامه، مثنوی معنوی ، بوستان و گلستان و کتاب‌های حکیم نظامی آشنا شوند و آنها را بخوانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما اگر در این زمینه حرکت نویی را شروع نکنیم با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی فناوری‌های روز اتفاق می‌افتد با مشکلات‌های فرهنگی و تربیتی مواجه می‌شویم.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه برای اینکه در متون کتاب‌های درسی و دیگر کتاب‌ها از اساطیر فرهنگی یاد شود با وزارت آموزش و پرورش ارتباط خوبی برقرار کردیم و آنها همت زیادی برای این امر دارند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر دارند تا بتوانیم با  این همکاری‌ها کودکان و نوجوانان را با اساطیر ایران زمین آشنا کنیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار