مدرس کارگاه خبرنگاری دانش‌آموز خبرنگاران منتخب پانا شهریار:

خبرگزاری پانا موقعیتی برای محک توانایی‌ اجتماعی دانش‌آموزان است

شهریار (پانا) - مدرس کارگاه خبرنگاری، خبرگزاری پانا را موقعیتی خواند تا دانش‌آموز، توانایی‌های اجتماعی خود را محک بزند.

کد مطلب: ۱۴۶۶۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا موقعیتی برای محک توانایی‌ اجتماعی دانش‌آموزان است

کارگاه آموزش خبرنویسی به همت راحله ملکان (رابط پانا شهرستان شهریار) و علی عسگری (مدرس خبرنگاری پانا شهریار) با محوریت تولید خبر در کانون شهید کافی شهرستان شهریار برگزار شد و دانش‌آموزخبرنگاران در این کارگاه با نکات مهم خبری آشنا شدند.

شروع جلسه با مروری بر توضیحات جلسات پیشین و اهمیت خبر متنی و ضرورت دست به قلم بودن یک خبرنگار آغاز شد و آموزش با شرایط حاضر شدن یک خبرنگار موفق در موقعیت‌های خاص خبری ادامه یافت.

عسگری، مهمترین ویژگی یک خبرنگار را داشتن سرعت عمل بالا دانست و گفت: بهترین کاری که خبرنگار می‌تواند با رعایت آن به مرحله‌ای از حرفه‌ای شدن دست یابد، رعایت زمان و سرعت عمل بالا است.

دانش‌آموزخبرنگاران در این جلسه، سوالات خود در ارتباط با حوزه‌های مختلف خبری و تاثیرات پانا در موقعیت‌هایی که می‌تواند برایشان رقم بزند را پرسیدند و عسگری در پاسخ به این سوال که «عضویت در خبرگزاری پانا چه حُسنی برای دانش‌آموزان دارد؟» بیان کرد: خبرگزاری پانا مکانی است برای دیده شدن بهتر دانش‌آموزان علاقه‌مند و بااستعداد و پانا می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا قدرت بیان در آن‌ها بالا برود و با اجتماع بیشتر آشنا شوند و توانایی‌های خود را در موقعیتی که پانا برایشان رقم زده است، بسنجند.

وی اذعان کرد: رعایت آداب و معاشرت در موقعیت‌های رسمی یا در حضور افراد والامقام برای بسیاری از افراد، کار سختی است اما پانا در کنار تمام موقعیت‌های مناسبی که برای شما ایجاد می‌کند این فایده را نیز در بر می‌گیرد که شما با افراد بلندمرتبه جامعه هم‌صحبت شده و نوع برخورد مناسب با آن‌ها را یاد بگیرید.

در پایان این کارگاه، خبرنگاران قدیمی‌تر، تجارب خود را به اشتراک گذاشتند و عسگری با تشویق دانش‌آموزخبرنگاران شهرستان شهریار گفت: حضور هر یک از شما در برنامه‌های مهم به‌خصوص برنامه‌های کشوری برای ما باعث افتخار است اما این را به یاد داشته باشید که موفقیت‌های بزرگ از همین گام‌های کوچک شما به وجود می‌آیند.

دانش‌آموزخبرنگار: محمد کلوخی، زهراسادات موسوی‌نژاد و ریحانه مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار