نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان:

علی‌رغم غمی که با شهادت رئیس‌جمهور در دل داریم هرگز نگران آینده نیستیم

زاهدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت انقلاب اسلامی تا به حال مستظهر لطف خداوند متعال بوده و با هدایت و رهبری امامین انقلاب، پیش رفته و همچنان به لطف الهی امیدوار هستیم و علی‌رغم غمی که با شهادت رئیس‌جمهور در دل داریم هرگز نگران آینده نیستیم.

کد مطلب: ۱۴۷۶۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
علی‌رغم غمی که با شهادت رئیس‌جمهور در دل داریم هرگز نگران آینده نیستیم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان؛ آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم سوگواری شهادت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ضمن عرض تسلیت شهادت شهید جمهور عنوان کرد: ما راضی به قضای الهی، تسلیم در برابر امر و حکمت خداوند متعال و امیدوار به لطف و عنایت او هستیم. چنانچه انقلاب اسلامی ما همواره به لطف و عنایت الهی، مستظهر بوده و با وجود همه فراز و فرودها در طول دوران انقلاب اسلامی، انقلاب ما به لطف الهی و به لطف رهبری امام خمینی(ره) و سپس مقام معظم رهبری توانست با قوت، مسیر خود را دنبال کند.

امام جمعه زاهدان افزود: خداوند متعال، انسان را آفرید تا گل سرسبد عالم آفرینش باشد و این معجزه الهی می‌تواند به مقداری رشد کند که از ملائکه هم برتر باشد و در مقابل می‌تواند سقوط کند و از چهارپایان هم بدتر باشد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: خداوند متعال برای اینکه انسان به اوج برسد، استعدادها و ابزارهایی از جمله عقل که استعداد درونی انسان است  را در اختیار او قرار داده و باید امیر مملکت وجود خود باشد.

وی ادامه داد: ابزارهای بیرونی نیز شامل کتاب‌های آسمانی و پیامبران هستند که راهنمای بشریت و عامل هدایت هستند.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: انسان در صورتی می‌تواند به قله کمال برسد که از این استعدادها و ابزارها به درستی استفاده کند تا به نتیجه برسد و یکی از راه حل‌ها این است که انسان، توانمندی و استعداد خود را بشناسد و به آن باور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: امام علی(ع) عنوان می‌کنند: «اَ تزعم انک جرم ثقیل و فیک انتوی العالم الاکبر» یعنی ای انسان! فکر می‌کنی تو همین جرم کوچک هستی در حالی که یک جهان بزرگ‌تری در تو پیچیده شده و خلاصه عالم آفرینش هستی و خود را دست کم نگیر.

وی اظهار کرد: اگر به استعدادهای خود باور داریم باید از آن استفاده بهینه داشته و برای شکوفایی آن تلاش کنیم.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: اساتید حوزه و دانشگاه باید جهت شکوفاسازی استعدادهای شاگردان خود تلاش داشته باشند و مقام معظم رهبری هم سال‌ها قبل در جلسه‌ای مطرح کردند که اگر بتوانید استعدادها را شناسایی و آن را شکوفا کنید، کار شما کار پیغمبران است.

وی افزود: باید صبر و حوصله داشته و سختی‌ها را تحمل کنیم. چرا که موفقیت بدون کار و تلاش حاصل نخواهد شد و با راحت‌طلبی در هیچ عرصه‌ای موفقیت ایجاد نمی‌شود بلکه باید در میدان‌های سخت، قدم گذاشت و با توکل به خداوند متعال کار و تلاش کرد و در تعبیری آمده که در میدان نبرد، کوتاهی شمشیر را با بلندی گام‌هایت جبران کن.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: رئیس جمهور شهید ما آیت‌الله رئیسی، یکی از مصادیق این نکات است و کسی بود که در 5 سالگی، پدر خود را از دست داد و با سختی‌های زیادی جهت امرار معاش روبه‌رو بود و در چنین فضایی باور داشت که می‌تواند رشد کند و در دوران انقلاب، پای کار آمد و از توانایی‌های خود در مسیر صحیح استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایشان در سِمَت‌های مختلف مسئولیت داشت و حتی در جایگاه ریاست قوه قضائیه قرار داشت اما با این حال باز هم جهت ارائه خدمت به مردم، پا به میدان گذاشت و با وجود آگاهی از سختی‌ها و مشکلات پیش رو، کار خود را در جایگاه ریاست جمهوری دنبال کرد.

آیت‌الله محامی ضمن اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) عنوان کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند: «لا یَتِمُّ عَقْلُ امْرِء مُسْلِم حَتّى تَکُونَ فیهِ عَشْرُ خِصال: أَلْخَیْرُ مِنْهُ مَأمُول، وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ، یَسْتَکْثِرُ قَلیلَ الْخَیْرِ مِنْ غَیْرِه» امام رضا (ع) در روایتی به ۱۰ خصلت از نشانۀ کمال عقل اشاره کرده است و عنوان کرده عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که ۱۰ خصلت را دارا باشد ابتدا کسی که از او امید خیر باشد و از شر او همه در امان باشند و از پاسخگویی مردم خسته نمی‌شود و ریاست محترم جمهور این گونه بودند و مقام معظم رهبری از ایشان رضایت داشتند و خاطرمان جمع بود که این دولت در مسیر انقلاب و بر اساس خط و مشی تعیین شده توسط مقام معظم رهبری پیش خواهد رفت و همگان به خیر و خوبی آن امیدوار و از شرو بدی آن‌ها همه در امان هستند و شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهور یک مصداق و نمونه از این نکات بودند.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اگر بخواهیم به درستی انجام وظیفه کنیم باید دانشجو و طلبه خود را این گونه بار بیاوریم تا به استعدادهای خود ایمان داشته باشد و برای شکوفاسازی استعدادهای خود تلاش داشته باشد و اهل ایمان به خدا و مرد میدان باشد و از هیچ چیز نهراسد که اگر شاگردان خود را این گونه تربیت کنیم آینده کشور را تضمین کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: لازمه کار این است که عقل، ایمان، توکل به خدا، عزم راسخ و علم و معرفت را در میان شاگردهای خود نهادینه کنیم که چنین انسانی در هر کجا باشد یک وجود نورانی و کارآمد خواهد بود و مملکت را رو به پیشرفت خواهد برد.

وی گفت: انقلاب اسلامی تا به حال مستظهر لطف خداوند متعال بوده و با هدایت و رهبری امامین انقلاب پیش رفته است و همچنان به این لطف الهی امیدوار هستیم و علیرغم غمی که در دل داریم هرگز نگران آینده نیستیم چرا که رهبر معظم انقلاب ستون خیمه انقلاب هستند و امیدواریم خداوند سایه ایشان را مستدام بدارد و هر کس در کجایی که هست با هدایت مقام معظم رهبری کار خود را با قوت و قدرت پیش ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار