مخبر: رویکرد دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه از نخبگان و دانش بنیان‌ها است

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهور ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس و افتتاح ساختمان دو شرکت عضو پارک و بازدید از روند توسعه فاز ۳ این مجموعه، رویکرد دولت سیزدهم را حمایت همه‌جانبه از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و رشد و توسعه دانش‌بنیان‌ها برای جهش تولید را ضروری خواند.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مخبر: رویکرد دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه از نخبگان و دانش بنیان‌ها است

نشست هیات امنای پارک فناوری پردیس به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور عصر سه شنبه در پارک فناوری پردیس برگزار شد و در حاشیه این نشست، معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان این پارک بازدید کرد.

در این نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناورانه تولیدی شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و ماشین‌آلات به نمایش در آمده است.

معاون اول رییس جمهور در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس، این نمایشگاه را غرورآفرین خواند.

مخبر با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم حمایت همه‌جانبه از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: البته در این مسیر مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات در دولت در جریان است.

وی با بیان اینکه، اقتصاد جهان امروز با تکیه بر فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال توسعه است، گفت: با توجه به تاکیدات رهبری و رییس جمهور، رشد و توسعه دانش‌بنیان‌ها برای جهش تولید ضروری است.

مخبر با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس تصریح کرد: برخی محصولات ارائه شده در این نمایشگاه در انحصار چند کشور معدود قرار داشت که در داخل کشور بومی‌سازی شده است.

معاون اول رییس جمهور، اطلاع‌رسانی درباره دستاوردهای حوزه دانش بنیان کشور و محصولات نوآورانه این حوزه را موجب افزایش امید و انگیزه در کشور دانست.

وی همچنین در ادامه از نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت داخل بازدید کرد.

از جمله تجهیزاتی که در این نمایشگاه مورد بازدید قرار گرفت، اتاق عمل کاملاً ایرانی بود که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است.

در این بازدید که با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، علیرضا فخاری استاندار تهران، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران شرکت‌های عضو پاک همراه بود، معاون اول رئیس جمهور از فاز سوم پارک فناوری پردیس از نزدیک بازدید و در جریان روند توسعه آن قرار گرفت.

همچنین با حضور مخبر، مرکز تحقیقات و فناوری شرکت رهپویان فناور صادق، فعال در حوزه تولید واکسن های پلی ساکاریدی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار