مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری:

25 هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور واگذار شد

بیرجند (پانا) - مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت‌ طی دو سال گذشته 25 هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور داده‌ایم.

کد مطلب: ۱۴۴۴۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
25 هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور واگذار شد

مهدی خالقی در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور پشتیبان اصلی حوزه اقتصاد دانش‌‌بنیان هستند لذا وظیفه ما در این خصوص سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 89 تصویب شد و در سال گذشته قانون خوب حمایت از جهش تولید دانش‌بنیان را داشتیم، افزود: تسهیلات مالی 100 میلیون تومان تا 100 میلیارد تومان به صورت چهار درصد و قرض‌الحسنه، ورود به بازار، سرمایه در گردش و سایر را ما در صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌دهیم.

به گفته وی؛ در دو سال گذشته بیش از 45 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ خدمات صندوق در راستای توسعه متوازن اقتصاد دانش‌بنیان ما در خراسان جنوبی 67 درصد است و 21 میلیارد تومان در استان خدمات اعتباری دادیم.

مدیرکل پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با اشاره به وجود 58 شرکت دانش در خراسان جنوبی و 9 هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان در کشور، افزود: برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان تاکنون بیش از 90 میلیارد تومان تسهیلات، ضمانت‌نامه و توانمندسازی را مصوب کردیم.

خالقی تصریح کرد: حدود دو هفته آینده تیم ارزیابی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان مستقر خواهد شد تا تخصیص اعتبارات برای هر شرکت دانش‌بنیان سرعت بگیرد.

وی گفت: سرمایه صندوق شکوفایی استان خراسان جنوبی 30 میلیارد تومان است که با وجود ظرفیت‌های معدنی خوب رقم کمی است، لذا پیشنهاد می‌شود این سرمایه با کمک استانداری به 100 میلیارد تومان برسد تا صندوق به سودآوری رسیده و همه منتفع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار