شاکری در گفت‌وگو با پانا:

احزاب در راستای اهداف انقلاب حرکت کنند/ برخی از جناح‌ها موجب بر هم زدن امنیت می‌شوند

تهران (پانا) - دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت این احزاب هستند که باید قول دهند موجب حرکت کشور در راستای اهداف انقلاب شوند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
احزاب در راستای اهداف انقلاب حرکت کنند/ برخی از جناح‌ها موجب بر هم زدن امنیت می‌شوند

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با پانا در خصوص جایگاه احزاب در دولت سیزدهم و نشست رئیس جمهوری با دبیران کل احزاب، اظهار کرد: «مشکل احزاب را فراتر از قوانین موجود می‌دانم. احزاب ما به نوعی خودشان را زیرمجموعه قانون اساسی و اهدافی که قانون اساسی دارد، می‌دانند. کسانی که امروز به نوعی احزاب قانونی هستند اما خلاف قانون عمل می‌کنند و در بر هم زدن امنیت و آلوده کردن شرایط نقش دارند که به نظر می‌رسد قوانین موجود این احزاب را محدود نمی‌کند.»

وی به جلسه دبیران کل احزاب با آیت الله رئیسی اشاره کرد و افزود: «در جلسات دبیران کل احزاب با وزیر کشور و رئیس جمهور اعلام کردم که همه مسائل از چنین جلساتی برمی‌خیزد و این احزاب هستند که باید قول دهند که کشور در راستای اهداف انقلاب حرکت کند.»

این فعال سیاسی با اشاره به برگزاری انتخابات اسفند ماه، گفت: «شیوه‌ای را که مجلس و دولت در پیش گرفتند، موجب شد که از ایجاد فضای کاذب جلوگیری شد. در مجموع نظام با آبرو و اقتدار با سلامت و امنیت انتخابات مجلس را پشت سر گذاشت.»

وی ادامه داد: «دولت در این زمینه همکاری خوبی با شورای نگهبان داشت و توانست عنصر رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت را محقق کند. البته برخی به دنبال این هستند که با اعداد و ارقام بازی کنند و روایت‌های اشتباه را رواج دهند. باید در نظر داشته باشیم که افراد خارج از کشور در انتخابات مجلس نمی‌توانند شرکت کنند بنابراین نباید در تعداد محاسبه شوند بلکه با این اوصاف آمار مشارکت 50 درصد بوده است.»

مردم نباید نظارت خود از مجلس را رها کنند

شاکری در خصوص عملکرد دولت سیزدهم نیز اظهار کرد: «دولت سیزدهم همواره تمامی مشکلات را با مردم در میان می‌گذارد؛ مشکلات معیشتی، اشتغال، مسکن با صراحت و صداقت اعلام شده است. اعداد و ارقام به صورت واقعی گفته شده است. به نظر من صداقت دولت بر دل مردم نشست بر این اساس مردم در انتخابات مشارکت حداکثری داشتند.»

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: «خودنگهداری یک صفت پسندیده است که باید مدنظر مسئولان باشد. مردم برای حل مسائل در انتخابات شرکت کرده اند و درخواست مردم است که هرگونه تحول از مسیر قانونی پیش رود. برخی به دلیل منافع شخصی و منافع حزبی سعی دارند کام مردم را تلخ کنند. چهره های جدید نیز باید بتوانند مطالبات را پاسخ دهند. مردم نباید نظارت خود از مجلس را رها کنند؛ در هر مسجدی باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دعوت شود و گزارش عملکرد به مردم ارائه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار