در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

توضیح دهقان درباره پرونده‌های حقوقی مدارس خارج از کشور + فیلم

تهران(پانا) - معاون حقوقی رئیس جمهوری جزئیات پرونده‌های حقوقی مدارس خارج از کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیح دهقان درباره پرونده‌های حقوقی مدارس خارج از کشور + فیلم

محمد دهقان در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه در دادگاه‌های خارج از کشور پرونده‌هایی در خصوص تملک مدارس خارج از کشور داشتیم که رأی برای چند مورد از آنها صادر شده است، اظهار کرد: «متاسفانه در گذشته مدارس خارج از کشور ما چون امکان تملک زمین مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورش وجود نداشت، در برخی از کشورها مدرسه را به‌نام افراد زدند و در آن فعالیت می‌کردند یعنی مدرسه دایر بوده است اما با فوت آن افراد قدیمی، ورثه آنها که تعهد شرعی و اعتقادی نداشتند، ادعا کردند که این ملک متعلق به پدر آنها بوده است؛ بنابراین ادعای مالکیت آن مدرسه را کرده بودند.»

وی ادامه داد: «ما در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم با این چالش مواجه شدیم که خوشبختانه در دو مورد از این مدارس ما توانستیم رأی بگیریم. هرچند یکی از این پرونده‌ها دارای  پیچیدگی خاصی است اما رأی صادر شد و قرار شد ما خسارت را اخذ کنیم. در پرونده دیگر، مدرسه به دولت بازگشت تا فعالیت آموزشی در آنجا ادامه پیدا کند.» 

وی با بیان اینکه از آنجایی که معذوریت برای ذکر نام کشورها داریم، نمی‌توان نام کشورها را اعلام کرد، خاطرنشان کرد: «شش مدرسه‌ای که دچار مشکل بودند که در حال پیگیری هستند. بعضی از این کشورها در حوزه خلیج فارس هستند و برخی نیز شامل کشورهای همسایه و غیر همسایه می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار