دهقان در گفت‌وگو با پانا:

شفافیت در کشور ما بالاتر از استانداردهای FATF است + فیلم

تهران ( پانا)- معاون حقوقی رئیس جمهوری درواکنش به حذف نام ایران از ذیل توصیه 7 FATF گفت شفافیت در کشور ما بالاتر از استانداردهای FATF است؛ ما خود را در همه شرایط تطبیق دادیم و منافع کشور را در همه شرایط دنبال می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۴۴۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شفافیت در کشور ما بالاتر از استانداردهای FATF است + فیلم

آرمیتا رزاقیان_ محمد دهقان در حاشیه هیات دولت در گفت‌وگو با پانا در واکنش به حذف نام ایران از ذیل توصیه 7 FATF بیان کرد: «علیرغم اینکه ما در طول دو سال گذشته از اصول خود عقب‌نشینی نکردیم و همچنان پایبند به موازین خنثی سازی تحریم‌ها بودیم، همچنان معتقد بودیم که برخی از دشمنان ما به دنبال این بودند که اجازه ندهند ما بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم. برنامه آنها در خصوص FATF تقویت کننده این تحریم‌های فلج کننده بود که به ادعای آنان برای ما و علیه ما اعمال کرده بودند تا ما دچار سختی بیشتری باشیم.»

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره بر سیاست دولت سیزدهم و پیگیری‌ها در زمینه شفاف‌سازی و مراقبت از منافع ملت گفت: «خوشبختانه در این دولت با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این اتفاق در حال رخ دادن است که برخی از متولیان FATF متوجه شوند که اهل شفافیت هستیم، در عین حال معتقد به شفافیت در داخل کشور هستیم و روابط مالی شفافی را دنبال می‌کنیم. اما مراقبت داریم که تحریم‌های آمریکایی و اسرائیلی و غربی علیه ما و ملت ما فشار مضاعفی ایجاد نکند. ما در این دو سال سعی کردیم این تفکیک را ایجاد کنیم.»

دهقان با اشاره به تلاش برای تفکیک این دو موضوع مراقبت و شفافیت افزود: «خوشبختانه این تلاش‌ها وجود دارد که فشار اقتصادی بر ملت ایران افزایش پیدا نکند این تفکیک برای برخی از مراجع و متولیان مربوطه FATF جا افتاده است. ما این مساله را همچنان دنبال خواهیم کرد.»

وی در خصوص تاثیر حذف نام ایران در روابط حقوقی و اقتصادی اظهار کرد: «البته ما خود را در همه شرایط تطبیق دادیم و منافع کشور را در همه شرایط دنبال می‌کنیم. چه زمانی که ما را در لیست سیاه قرار داده بودند و چه این زمان که تسهیلات و تغییراتی ایجاد شده ما مسیر خود را همزمان برای شفافیت و مراقبت برای حفظ منافع ملت و خنثی سازی تحریم‌ها دنبال می‌کنیم.»

معاون حقوقی رئیس جمهوری در خصوص رویکرد دولت پس از ارائه این تغییرات اذعان کرد: «شفافیت در داخل کشور ما از استانداردهای FATF بالاتر است و حد شفافیت ما در داخل کشور بسیار مطلوب است و ما برای ارتقا و رشد آن نیز هر مقدار نیاز باشد تلاش خواهیم کرد. اما مراقبت می‌کنیم که خواست از دشمنان ما از کنار برخی از این مقرراتی که گذاشتند که بتوانند ما را با تحریم‌های فلج‌کننده خود زمین گیر کنند و این تحریم‌ها به اصطلاح خودشان به نتیجه برسد. ما مراقبت می‌کنیم تا در دام این موارد نیافتیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار