دیدار رئیس‌جمهور با سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان؛

رئیسی: سدسازی لازمه جلوگیری از سیلاب در سیستان‌و‌بلوچستان است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری در بازدید میدانی از شهر و روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان، با اهالی این مناطق، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: سدسازی لازمه جلوگیری از سیلاب در سیستان‌و‌بلوچستان است

‌به گزارش ‌صدا‌و‌سیما، سیدابراهیم رئیسی، امروز چهارشنبه در سفر به استان سیستان‌و‌بلوچستان برای بررسی وضع سیل‌زدگان، وارد شهر نگور، مرکز شهرستان دشتیاری از روستا‌های درگیر سیلاب جنوب این استان شد و از وضع امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه بازدید کرد.

رئیس‌جمهوری با مردم محلی نیز گفت‌وگو و دستورهای لازم برای تسریع در روند امداد‌رسانی را صادر کرد. رئیسی در جمع مردم دشتیاری، گفت: می‌توانیم از این باران‌ها، هم برای آب شرب و هم برای کشاورزی، درست استفاده کنیم.

رئیس‌‌جمهوری درباره این سفر، اظهار داشت: به سیستان و بلوچستان آمده‌ام تا رسیدگی به وضع سیل‌زدگان و احتمال وقوع سیل دیگر را بررسی کنیم.

‌رئیسی‌ همچنین از مناطق سیل‌زده استان به صورت هوایی بازدید کرد.

رئیس‌‌جمهوری در ادامه بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، با پای پیاده در میان آب‌های سیل دو روز گذشته، از وضع مردم مطلع شد. رئیسی، همچنین به روستای سیل‌زده دور در جنوب استان رفت و با اهالی این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید‌ابراهیم رئیسی در بازدید از مناطق سیل‌زده در جمع مردم جنوب سیستان‌و‌بلوچستان گفت: خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آسیب ندید‌ه‌اند.

وی افزود: از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان وتیم مدیریتی استان که به صورت شبانه‌روزی در این منطقه تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به پیگیری وزیر راه در خصوص جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شود و آب باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در طول سال استفاده کنند و به دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.

وی خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب به علت توجه دادن همه کشور به مسئله سیستان و بلوچستان، چابهار و دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد تشکر می‌کنم، این نگاه معظم له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم و علاوه بر حضور جهادی استاندار این استان از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان حضور پیدا کند.

رئیسی عنوان کرد: کار‌های آینده نیاز به همکاری همه دارد. کار کشاورزی در این منطقه بسیار مهم است، وزیر جهادکشاورزی که در این سفر همراه ماست به این منطقه تعلق و به مسائل کشاورزی آشنایی دارد پیگیری کند که از این آب رحمت الهی بتوان برای رشد کشاورزی منطقه استفاده کرد.

وی افزود: امیدواریم نعمت بارش نزولات آسمانی در این منطقه و تمام نقاط کشور بیشتر شود و ما بتوانیم از این نعمت به درستی استفاده کنیم با همین سیل بند‌هایی که وجود دارد و امکانات زیرساختی بارانی که گاهی اوقات بارش می‌کند برای آب شرب کشاورزی و نیاز مردم منطقه بهره‌مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار