رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی خبر داد:

حصول سازش در بیش از 93 درصد پرونده‌ها در دادگستری خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری استان خراسان‌شمالی از حصول سازش در 93.6 درصد پرونده‌های تشکیل‌شده (وارده) و دارای قابلیت مصالحه در هیات‌های حل اختلاف اصناف استان طی سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حصول سازش در بیش از 93 درصد پرونده‌ها در دادگستری خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع 3 هزار و 559 فقره پرونده وارده به هیات‌های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان، تعداد 3 هزار و 312 فقره از پرونده‌ها - معادل 93.6 درصد - به سازش منتهی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: در سال گذشته 43.5 درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش در شوراهای حل اختلاف استان به مصالحه انجامید.

وی گفت: در سال 1402 شوراهای حل اختلاف استان، تعداد 96 هزار و 74 فقره پرونده وارده و 96 هزار و 500 فقره پرونده مختومه را تجربه کردند که در نتیجه مذاکرات اصلاحی و تلاش‌های مسالمت‌آمیز صورت‌گرفته 43.5 درصد پرونده‌های دارای قابلیت گذشت، به سازش منجر شد.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به تشکیل و راه اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان در طول یک سال گذشته بیان کرد: در سال 1402 بیش از 190 فقره پرونده در اتاق داوری اصناف مورد رسیدگی قرار گرفت که 20 درصد اختلافات مبتلابه به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به حصول سازش در 10 فقره پرونده قتل عمدی طی دو سال گذشته در خراسان شمالی نیز اشاره و اظهار کرد: در سال 1401 تعداد 7 فقره و در سال 1402 تعداد 3 فقره از پرونده‌های قتل عمدی دارای احکام قطعی و لازم‌الاجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده از تلاش‌های تمامی عوامل ذی‌ربط اعم از مدیران قضایی، اعضای شوراهای حل اختلاف و ستاد استانی صبر و به علاوه ریش‌سفیدان، معتمدان و دیگر عوامل بومی و محلی مرتبط قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار