امام جمعه شیروان:

لازمه اجرای امر به معروف فرهنگ‌سازی است

شیروان (پانا) - امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شیروان گفت: مهمترین عامل احیای فریضه امر معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی این واجب در بین مردم است.

کد مطلب: ۱۴۶۶۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی در نشست دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیروان اظهار کرد: علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، ناآشنایی با این فریضه الهی است که باید زمینه نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه فراهم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: امر به معروف و نهی از منکر را نباید دولتی کنیم بلکه باید مردمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه یک دستگاه خاص نیست بلکه تمام نهادها و به‌ویژه مردم در اجرای آن باید مشارکت کنند و شیروان در استان باید پیشرو باشد.

امام جمعه شیروان با تاکید بر اینکه باید از بحث عفاف و حجاب هم غافل نباشیم، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد فساد و فحشا و تضعیف ایمان و دینداری است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را مبنای همه فرایض دینی دانست و افزود: امروزه ادارات به‌ویژه ادارات فرهنگی، خط مقدم جبهه فرهنگی به شمار می‌آیند.

در این نشست، اعضا به بیان عملکرد  فعالیت‌های حوزه کاری خود پرداختند و در پایان ۴ نفر به اسامی حسین بهادران (اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی)، رجب محمدی‌نسب (اتاق اصناف)، فاطمه پورزال (فرمانداری) و محبوبه شرافتمند (ورزش و جوانان) به عنوان دبیران شورای امر معروف و نهی از منکر ادارات جدید، احکام خود را دریافت کردند.

نویسنده : غلامرضا مینا, محمدجواد معصومی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار