مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

اجرای طرح «سباح» در مدارس نیشابور ادامه پیدا می‌کند

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور در راستای طرح ملی شنا (سباح) ویژه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی از ادامه اجرای این طرح در تابستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «سباح» در مدارس نیشابور ادامه پیدا می‌کند

سیدمهدی قاضی در جلسه طرح سباح در استخر شهدای دانش‌آموز نیشابور با بیان اینکه مقرر شد که اجرای طرح ملی شنا (سباح) ویژه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی در تابستان نیز در نیشابور ادامه پیدا کند و با تاکید بر اجرای این طرح به شکل مطلوب گفت: این طرح با اولویت مدارس کم‌برخوردار و مناطق محروم اجرا می‌شود.

قاضی افزود: در اجرای طرح ملی شنا (سباح) باید جوانب مختلف سنجیده و موضوعات ایاب و ذهاب، تهیه لباس و کیف مناسب، زمانبندی مناسب و تامین نیروی انسانی کافی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی ادامه داد: این طرح با کمک و همراهی مدیران مدارس باید اجرا شود و پیگیری‌های لازم در خصوص تامین سرانه و هزینه‌های مورد نیاز انجام شود.

جواد درودی،  معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش نیشابور نیز با تاکید بر تاثیرگذاری این طرح و اهمیت آن در سلامت جسم و روح دانش‌آموزان گفت: این طرح برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی نیشابور از ابتدای سال تحصیلی جاری، اجرا شده و در تلاش هستیم این طرح را در تابستان نیز ادامه دهیم.

درودی خاطرنشان کرد: مقرر است تعداد 5 هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز پایه ششم مدارس ابتدایی در این طرح شرکت کنند و در تلاش هستیم زیرساخت‌های لازم برای اجرای صحیح این طرح را مهیا کنیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، روزانه بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر به صورت مجزا در 8 شیفت، آموزش‌های لازم را پشت سر می‌گذارند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: این طرح بنا به ضرورت در طول سال تحصیلی اجرا شده و اجرای آن در ایام تابستان به صورت پیشنهادی جهت آموزش و بهره‌وری بیشتر دانش‌آموز انجام می‌شود.

درودی اضافه کرد: شنا، یکی از مهارت‌هایی است که بنا بر تاکیدات پیامبر اکرم، حضرت محمد مصطفی(ص) به هر دانش‌آموز توصیه شده  که آن را آموزش ببیند و برای اجرای مطلوب و شایسته آن باید از ظرفیت بالای اولیا نیز استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار