معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

آموزش نوین قرآنی در قالب طرح بشری

طرح بشری مهارت صحیح خوانی قرآن کریم در کوتاهترین زمان است

تهران (پانا) - با هدف ساده سازی آموزش و آموزش نوین قرآن کریم و توانمندسازی معلمان ابتدایی، طرح بشری در آموزش و پرورش پایتخت عملیاتی شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۸۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش نوین قرآنی در قالب طرح بشری

نشست هماهنگی طرح بشری در مناطق ۴، ۶، ۷ و ۸، در راستای ساده‌سازی یادگیری قرائت و تجوید قرآن کریم به معلمان دوره ابتدایی شهر تهران، با رویکرد ارائه مطالب آموزشی استاندارد، با حضور سیدجلال رضوی زادگان؛ رئیس کار گروه نظارت و ارزشیابی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی، سید محمد موسوی؛ رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش شهر تهران و معاونین ابتدایی و پرورشی و تربیت بدنی این مناطق برگزار شد‌.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه طرح بشری در مناطق ۴، ۶، ۷ و ۸ کلید خورد، گفت در سال جدید طرح بشری به عنوان یک روش آموزش نوین قرآنی در دو مقطع سوم و چهارم در تمامی مناطق ۱۹گانه شهر تهران با جدیت دنبال می‌شود.

سید ‌احمد موسوی در این نشست تخصصی با بیان اینکه با اجرایی سازی طرح بشری در مناطق شهر تهران، متعلم در کمترین زمان ممکن مهارت صحیح خوانی قرآن کریم را فرا می‌گیرد، گفت: منویات مقام معظم رهبری مبنی‌بر نهادینه‌سازی حرکت قرآنی در کشور، بالاخص آموزش و پرورش، نیاز مبرم و جدی را برای ارائه‌ آموزش‌های صحیح و اصولی قرآن کریم به نسل جوان ایجاد می‌کند. لذا، باتوجه به اینکه آموزش صحیح قرآن توسط معلمان در دوره ابتدایی تاثیر بسزایی در تربیت کودکان برای دستیابی به مراتب حیات طیبه دارد، دوره توانمندسازی قرآنی معلمان‌ مقطع ابتدایی در سال جدید با جدیت بیشتری عملیاتی خواهد شد.  

وی ادامه داد: تکیه طرح بشری بر تغییر روش و فرایند آموزش عمومی قرآن به عنوان روخوانی صحیح است و ویژگی آن این است که در زمان محدود، می‌تواند مشکل روخوانی را حل کند، از این رو برنامه‌ریزی جامع و مدونی برای سال جاری در حوزه‌های مختلف قرآنی انجام شده و امیدواریم با این عمل، گام‌های اساسی در نشر و تعالیم قرآنی پایتخت برداشته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان ضمن برشمردن نحوه اجرای طرح بشری در مناطق گفت: نحوه اجرای این طرح براساس یک مدل آموزشی قرآنی طراحی شده تا هر فرد طی یک دوره ۷۲ ساعته از طریق شنیدن و مشاهده، با روش آموزش آسان قرآن کریم آشنا شود. در این طرح  افراد با آموزش اولیه روخوانی، روانخوانی، درست‌خوانی، تلاوت، قرائت و جذاب خوانی آشنا می‌شوند. در این طرح معلمان مدارس غیردولتی نیز همانند معلمان مدارس دولتی، موظف به شرکت در دوره‌های طرح بشری هستند و در پایان گواهینامه پایان دوره قرآنی نیز به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار