رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی:

در حوزه محیط زیست تاکید بر حضور مردم و به خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد است

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون محیط زیست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز درختکاری بر حضور مردمی به‌خصوص سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه محیط زیست تاکید بر حضور مردم و به خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد است

سمیه رفیعی؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کرد: در حوزه محیط زیست همه کارهای دنبال شده با تاکید بر حضور مردم و به خصوص سمن ها بوده است.

رفیعی درمورد اهمیت سمن‌ها در بحث محیط زیست گفت: در بحث های نظارتی یا اصلاح قوانین، مواردی را داشته‌ایم که به عنوان مثال در بحث صید تِرال این سمن ها بودند که کمک کردند و مارا از وضعیت مردم با خبر می‌کردند و با کمک آنها ما توانستیم از صیدتِرال و ترالینگ جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: در حوزه های مختلف به حضور سمن ها به شدت اعتقاد و باورم داریم چرا که اگر در حوزه محیط زیست مشارکت سمن‌ها (سازمان‌های مرد نهاد) و مردم نباشد قطعا موفقیتی حاصل نمی‌شود، در واقع محیط زیست فصل مشترک بین دولت و مردم است که هر کدام از این دو بال اگر کوتاهی کنند برای محیط زیست اتفاق جالبی نمی افتد.

وی در پایان در رابطه با موضوع کمپین های اینستاگرامی که با گرفتن هزینه از مردم می‌گیرند و درختی به نام آنها کاشته و حتی سند نهال را صادر می‌کنند؛ بیان کرد: اینکه یک اتفاق نظری برای اینکه مردم در حوزه محیط زیست کمک کنند انجام شود یک اتفاق نظر مناسبی است ولی باید بر روی آن نظارت دقیقی باشد و حتما بررسی شود، چرا که اگر تحت نظارت باشد به نوعی از مشارکت واقعی مردم در بحث درختکاری بیان می‌شود.

 

خبرنگار دانش‌آموز: ثنا فیض‌الله‌‌زاده

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار