سازمان ملل:

تنها ۸۷ میلیون دلار از بودجه کمک‌رسانی به افغانستان تامین شده است

تهران (پانا) - دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی اعلام کرد که در سال جاری میلادی تنها ۸۷ میلیون دلار از بودجه سه میلیارد دلاری موردنیاز این سازمان برای طرح‌های بشردوستانه افغانستان تامین شده که ادامه یافتن بسیاری از برنامه‌ها را با خطر مواجه می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
 تنها ۸۷ میلیون دلار از بودجه کمک‌رسانی به افغانستان تامین شده است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه جامعه جهانی در سال جاری میلادی بودجه اندکی برای ادامه برنامه‌های کمک‌رسانی به افغانستان فراهم کرده است، گفت: کمبود بودجه ادامه یافتن بسیاری از برنامه‌ها را با خطر تعلیق مواجه کرده است.

این دفتر ادامه داد: در سال جاری میلادی برای تداوم برنامه‌های بشردوستانه افغانستان بیش از سه میلیارد دلار درخواست شده اما تاکنون تنها بخشی اندکی از این رقم تامین شده است.

براساس اعلام این نهاد سازمان ملل متحد، در سال گذشته میلادی، کشورها دست‌کم به ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند افغانستانی به شکلی کمک کردند. اما در سال جاری میلادی، تنها ۸۷ میلیون از بودجه ۳.۰۶ میلیارد دلاری طرح رفع نیازهای بشردوستانه افغانستان فراهم شده و ادامه بسیاری از این برنامه‌ها را با خطر مواجه کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفته است که سال گذشته میلادی، این دفتر به دلیل کاهش بودجه ناچار شد کمک‌رسانی غذایی به ۱۸ میلیون شهروند افغانستانی را لغو کند.

این سازمان در گزارش خود تصریح کرد که در سال گذشته میلادی، کشورها به ۲۶.۳ میلیون افغانستانی آذوقه و اقلام ضروری و به ۱۶.۵ میلیون نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده‌اند.

این سازمان اعلام کرده است که در مجموع ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند افغان در سال ۲۰۲۳ از سازمان ملل کمک دریافت کردند و ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به شکل مستقیم از آن بهره‌مند شدند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برای برنامه‌های خود در کل ۸۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ و یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ هزینه کرده است.

طبق طرح کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در سال جاری میلادی، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به شکلی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار