شیرمردی در گفت‌وگو با پانا:

بازدید علمی دانش آموزان از صنایع هسته‌ای دستاورد دولت سیزدهم بود

تهران (پانا) - معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اجازه ورود و بازدید همه اقشار جامعه برای آگاهی بیشتر از صنایع هسته‌ای در دولت سیزدهم صادر شد، گفت یکی از این اقشار مهم دانش آموزان بودند که بازدیدهای علمی برای آنها در نظر گرفته شد و توانستیم ابعاد مختلف صنعت هسته‌ای را برایشان بازگو کنیم تا از دستاوردهای کشورشان به عنوان یک نوجوان دفاع کنند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بازدید علمی دانش آموزان از صنایع هسته‌ای دستاورد دولت سیزدهم بود

سیدپژمان شیرمردی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی هسته‌ای، اظهار کرد: «دولت سیزدهم با مسئولیت آیت الله رئیسی این نگاه را دارد که انرژی هسته‌ای باید بیش از پیش اثرش در زندگی مردم مشخص شود که مردم ما انرژی هسته‌ای را بهتر حس کنند.»

وی افزود: «در گذشته اخباری که از انرژی هسته‌ای می‌شنیدیم، بیشتر در رابطه با مسائل تولید برق و چرخه سوخت بود اما در دولت جدید این نکته جدید را افزودیم که علاوه بر توجه ویژه به تولید برق، به مسائل مربوط به بهداشت، غذا و محیط زیست مردم نیز توجه ویژه‌ای شود تا مردم نقش فناوری هسته‌ای را در این حوزه ها نیز بیشتر ببینند و لمس کنند.»

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: «ما در همین مسیر سند راهبردی سازمان را در افق 1420 تدوین کردیم. در آن سند توسعه دستگاه‌های پرتودهی برای کمک به حذف آفات و بیماری‌ها از مواد غذایی را ساختیم. چون کشور تحت تهدیدی هستیم خودمان باید دانش ساخت این را بدست بیاوریم که خوشبختانه بدست آوردیم و امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که این دستگاه‌ها در نقاط مختلف کشور که تولید بالای محصولات کشاورزی دارند، نصب شوند و بتوانند خدمات در حوزه کشاورزی کشور عرضه کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «در بخش بهداشت و سلامت نیز می‌دانستیم که ظرفیت خوبی وجود دارد برای تولید رادیوداروها و تولید کیت‌های غربالگری با آب سنگین، برای استریل تجهیزات پزشکی که ما سعی کردیم ظرفیت همه اینها را افزایش دهیم تا مردم بیشتر از این حوزه استفاده کنند. در بخش‌های دیگر مانند صنعت نفت نیز به سمت فعال سازی کاربرد پرتوها در سنگ سبک سازی نفت سنگین و همچنین حذف آلاینده‌ها از نفت پیش رفتیم.»

معاون سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به جهاد تبیین، اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در دوره جدید در سازمان انرژی اتمی اتفاق افتاد، عمل به سیاست در های باز و نوآوری باز بود. در های باز، از این بابت که اجازه ورود و بازدید همه اقشار جامعه برای آگاهی بیشتر از دستاوردهای هسته‌ای دادیم. یکی از این اقشار مهم دانش آموزان بودند که بازدیدهای علمی برای آنها در نظر گرفته شد و توانستیم ابعاد مختلف صنعت هسته‌ای را برایشان بازگو کنیم و توضیح دهیم که بتوانند در انتخاب رشته برای سال‌های آینده به آنها کمک کند و به صورت محکم از دستاوردهای کشورشان به عنوان یک نوجوان دفاع کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار