معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر:

اجرای تمام ساحتی سند تحول بنیادین، راهبرد فعالیت‌های پرورشی است

دشتستان(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت همه فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان بر اساس سند تحول بنیادین طراحی شده و عملیاتی سازی تمام ساحت‌های این سند، راهبرد اصلی همه فعالیت‌های پرورشی در مدارس استان است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
 اجرای تمام ساحتی سند تحول بنیادین، راهبرد فعالیت‌های پرورشی است

محمود حق دوست در همایش تجلیل از طلایه‌داران تربیت شهرستان دشتستان گفت: برگزاری ۵۸۲ یادواره شهید به نام و یاد یکصد و یازده معلم و ۴۷۱ دانش‌آموز شهید، برپایی ۱۸۰ کرسی تلاوت قرآن و برگزاری جشن تکلیف با مشارکت ۸ هزار دانش‌آموز پسر کلاس هشتمی و ده هزار دانش‌آموز دختر کلاس نهمی از دیگر فعالیت‌های مربیان امور تربیتی استان است.

وی با تبریک  ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برگزاری همایش استانی و برپایی سفره افطار برای روزه اولی از اقدامات در ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه شهرستان دشتستان نیز در این مراسم با اشاره به تربیت دینی دانش آموزان گفت: تعلیم و تربیت در آموزه های قرآنی و دینی از جایگاه ویژه و پایگاه بلندی برخوردار است و به عنوان اصلی ترین وظیفه انسان‌های الهی و بزرگ در اندیشه دینی و قرآنی، مورد توجه قرار دارد.

حجت الاسلام حسن مصلح بیان داشت: انسان شایستگی رسیدن به همه‌ی کمالات الهی را دارد و آفریده شده تا خلیفه‌ خداوند بر روی زمین شود لذا برای رسیدن انسان به چنین مقامی نیاز است تا در مسیر دین قدم بردارد و در جهت آن رشد کند.

وی یکی از اهداف اصلی و مهم آموزش و پرورش را تربیت دینی افراد برای مقابله با مسائل زندگی و جامعه دانست و ادامه داد: مدرسه کانونی است که می تواند نقش مهمی در شکل گیری اعتقادات و بینش مذهبی دانش آموزان داشته باشد و از جمله افرادی که در مدرسه بر گرایش دینی و تربیت دینی دانش آموزان تأثیر مستقیم دارند، مربیان و معلمان هستند که همواره از آنان به عنوان الگو یاد می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش، مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی، متولی فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های تعلیم و تربیت است.

سلیمان حیاتی اصل اظهار داشت: مدرسه و نهاد امور تربیتی، قوام‌بخش فرهنگ عمومی و تعالی‌بخش جامعه اسلامی بر اساس نظام معیار اسلامی می‌باشد.

گفتنی است در این آئین از ۱۸۰ نفر از معاونان و مربیان پرورشی مدارس دولتی و غیر دولتی، مشاورین مدارس مدیران فعال تربیتی و پیشکسوتان تربیتی شهرستان دشتستان تجلیل شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار