در گفتوگو با پانا مطرح شد؛
توجه ویژه معلم نمونه البرزی به همه ابعاد وجودی دانشآموزان
کرج (پانا) - یکی از معلمان نمونه البرزی عنوان کرد توجه به تمام ابعاد وجودی دانشآموزان باعث موفقیت بیشتر معلم در کلاس درس میشود.
مریم رضایی، دبیر شیمی دبیرستان فرزانگان ناحیه ۲ کرج و معلم نمونه استانی راهیافته به مرحله کشوری در گفتوگو با پانا گفت: «در کنار تدریس اصلی که داشتم سعی میکردم به همه ابعاد وجودی دانشآموزان، توجه ویژهای داشته باشم و دانشآموز را از تمام جهات به رشد برسانم و همین توجه به تفاوتهای دانشآموزان باعث شد به عنوان معلم نمونه انتخاب شوم.»
وی افزود: «دانشآموزانی که از نظر اخلاقی متفاوت و تلاشگر باشند، بسیار در ذهن یک معلم خواهند ماند و از اینکه دانشآموز تلاش کند و خودش را به معلم ثابت کند، بسیار موفقتر است و ماندگاری بیشتری در ذهن معلم دارد.»
رضایی اضافه کرد: «عدالت آموزشی از نظر بنده این است که آموزش در مدارس یکسان باشد. یعنی دبیر انتخاب نکند که در کدام مدرسه تدریس میکند و در هر جایی که هست، بهترین تدریس را داشته باشد.»
وی بیان کرد: «یک معلم خوب باید تدریس تمامساحتی داشته و دانشآموز را به درس خواندن ترغیب کند و تدریس تلفیقی داشته و از سامانه شاد هم استفاده کرده و به تفاوتهای دانشآموزان هم توجه کند.»
رضایی با بیان اینکه فردی که شغل معلمی را انتخاب میکند علاقه به تدریس و خدمت به جامعه خود دارد، عنوان کرد: «بنده به دلیل علاقهای که به دانشآموزان و تدریس کردن دارم این شغل را انتخاب کردهام.»
معلم نمونه استان البرز درباره طرح معلم نمونه تصریح کرد: «طرح انتخاب معلم نمونه استانی یا کشوری، ماراتنی میان تمام دبیران کشور است و هر ساله تعدادی از دبیران به عنوان معلم نمونه انتخاب میشوند و امسال من هم در این طرح شرکت کردم و توانستم با توجه مهارتهایی که طی این سالها کسب کردهام به مرحله کشوری راه پیدا کنم.»
وی ادامه داد: «هدف من از شرکت در طرح شناسایی معلم نمونه صرفاً محک زدن خودم بود و اینکه بدانم در بین همکاران فرهیخته خودم در استان البرز و در سراسر کشور در چه جایگاهی قرار دارم و بتوانم کموکاستیهای خود را شناسایی و برای بر طرف کردن آنها تلاش کنم که توانستم در این طرح خیلی از اطلاعات را از همکاران خود بیاموزم.»
رضایی با بیان اینکه به نظر من معلمان، مهمترین و اصلیترین تربیتکنندگان نسل آینده هستند، گفت: «در زمانی که هویت دانشآموزان در حال شکلگیری است، بیشتر زمان خود را در مدرسه به سر میبرند. پس باید برای آموزش این نسل از معلمانی استفاده شود که آموزشدیده و حرفهای باشند تا آیندهسازان کشور را به بهترین نحو تربیت کنند.»
دانشآموز خبرنگاران: شایان ابراهیمی، پانیذ مرتضایی
ارسال دیدگاه