عالی‌پور، معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا:

هر چه بیشتر به آموزش‌و‌پرورش توجه شود، ‌پیشرفت کشور هم بیشتر خواهد شد

‌اجرای طرح رتبه‌بندی از سوی دولت سیزدهم ‌باعث بالا‌بردن انگیزه معلمان شد

تهران (پانا) - معلم نمونه کشوری تاکید کرد هر چه بیشتر به آموزش‌و‌پرورش توجه شود، رشد و پیشرفت کشور هم بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هر چه بیشتر به آموزش‌و‌پرورش توجه شود، ‌پیشرفت کشور هم بیشتر خواهد شد

جعفر عالی‌پور هفشجانی، معلم نمونه کشوری که در مقطع متوسطه اول در ناحیه دو شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل است، در گفت‌وگو با پانا به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم اظهار کرد: «‌واقعیت این است که هر چه بیشتر به آموزش‌و‌پرورش توجه شود، رشد و پیشرفت کشور هم بیشتر خواهد شد. اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان کار ارزشمندی از سوی دولت محترم بود که باعث بالا‌بردن انگیزه همکاران شد گرچه نواقصی هم داشت.»

وی ادامه داد: «معلمی شغلی بسیار شریف است که از آن به‌عنوان شغل انبیا یاد می‌کنند. هر کسی که وارد این حرفه می‌شود باید عاشق این شغل باشد‌. ‌من هم بر‌اساس علاقه‌ای که به معلمی داشتم وارد این حرفه شدم.»

این معلم نمونه کشوری با بیان اینکه تأثیر معلمان بر جامعه بسیار گسترده است، افزود: «‌معلمان نقش اساسی در تربیت نسل‌های جوان دارند. آن‌ها نه تنها دانش و مهارت‌های آموزشی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه ارزش‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهند که تأثیر بسیار زیادی بر جامعه دارد.»

عالی‌پور گفت: «معلمان با تأثیرگذاری در دیدگاه‌های دانش‌آموزان و هدایت درست آن‌ها می‌توانند به رشد بهتر جامعه کمک کنند. از طریق آموزش ارزش‌های اجتماعی، تفکر انتقادی و همدلی، معلمان می‌توانند به ایجاد یک جامعه پویا و پیشرو کمک کنند و نقش مهمی در ترویج دانش و فرهنگ دارند. آن‌ها با ارائه مطالب و درس‌های متنوع، دانش‌آموزان را با دنیای پیرامون خود آشنا می‌کنند و علاقه آن‌ها را به یادگیری و تحقیقات عمیق‌تر تقویت می‌کنند و نقشی بزرگ در شکل‌دهی به روابط اجتماعی دانش‌آموزان دارند.»

وی به روش‌های تدریس خود در کلاس‌های درس اشاره و تاکید کرد: «بنده در تدریس همواره از روش‌های نوین مثل کاوشگری استفاده می‌‌کنم. از انیمیشن‌های آموزشی و فیلم‌های آموزشی در حین تدریس استفاده می‌کنم‌. دانش‌آموزان برای من بسیار عزیز و ارزشمند هستند و آن‌ها را مانند فرزندان خود دوست دارم و از موفقیت آن‌ها بسیار خوشحال می‌شوم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار