وزیر جهاد کشاورزی:

جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود

تهران(پانا)- وزیر جهادکشاورزی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را منشور پیشرفت کشاورزی به ویژه در تعامل با نخبگان و دانشگاهیان برای دانش‌بنیان سازی فرایند تولید در کشاورزی عنوان کرد و بر توسعه دانش‌پایه کشاورزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود

 به نقل از وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر به گرمسار که صبح امروز در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به سمنان انجام شد، ضمن حضور در جمع نخبگان، دانشگاهیان، بهره‌بردارن و تولیدکنندگان کشاورزی شهرستان آرادان گفت: تولید، اقتصاد و معیشت دغدغه اصلی است و وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی سفره مردم در خط مقدم قرار دارد.

وی افزود: افزایش تولید با استفاده حداکثری از منابع، راه چاره ما به سوی خودکفایی در محصولات اساسی است و این اتفاق با دانش‌بنیان سازی کشاورزی قابل تحقق است.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: طرح جهش تولید در شعار سال، مسئوایت جهادکشاورزی را سنگین‌تر از قبل کرده است و کشاورزی به عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصاد، مخاطب فرمایش رهبری است، از این رو مسئولان با فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در سیاست‌گذاری و رفع موانع اداری و چالش‌های تامین منابع اعتباری مورد نیاز تولید؛ راه مشارکت حداکثری مردم را هموار سازند.

نیکبخت با اشاره به اقلیم و شرایط منطقه گفت: در گرمسار و آرادان با وجود شرایط خشک‌سالی و منابع موجود می‌توان با افزایش راندمان به عملکرد بیش‌تر دست یافت و این با استفاده از توان و ظرفیت علمی نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، موسسات علمی _ تحقیقاتی ممکن می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی ظرفیت سرمایه‌گذاری کشاورزی را مطلوب ارزیابی کرد و زیر‌بخش شیلات، کشت گلخانه‌ای، صنایع غذایی، صنایع تکمیلی را دارای زمینه مناسب برای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی، خلق ثروت و نشان ‌سازی و صادرات عنوان کرد.

وی از سمنان به عنوان پشتیبان در تامین گوشت مرغ و قرمز برای پایتخت نام برد و تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در استان پذیرفته نیست و مردم می‌توانند در همه زمینه‌های کشاورزی با رعایت مسایل فنی ، مجوز فعالیت دریافت کنند.

نیکبخت سال گذشته را یکی از سنوات کم چالش حوزه کشاورزی دانست و تصریح کرد: تامین به موقع و مناسب نهاده، تولید برای تامین نیاز داخل و صادرات، فراوری محصول مازاد از جمله گوجه‌فرنگی و ارسال به بازار صادراتی، فعالیت صنایع غذایی و تکمیلی در جذب مازاد تولید برای ایجاد ازش افزوده از توفیقات سال گذشته بود.

وزیر جهادکشاورزی از تامین نهاده برای شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: برنامه تامین شش‌ماه دوم سال در دست اقدام است و در سال ۱۴۰۳ به شرایط مطمئن و باثبات در تامین نهاده نزدیک شده‌ایم.

نیکبخت در پایان بر حق‌آبه شهرستان از سد نمرود تاکید کرد و از انجام مذاکره با وزارت نیرو در جهت رفع مشکل موجود خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار