سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

رتبه جهانی ایران در بخش ناوگان ملکی دریایی بهبود یافت

تهران (پانا) - سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت ظرفیت ناوگان ملی دریایی کشور در بخش بار کشور افزایش یافته و با افزایش ۱۸ فروند کشتی در دریای خزر و ۳ فروند در خلیج فارس از رتبه ۱۷ در جهان به رتبه ۱۶ جهانی ارتقا یافته است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه جهانی ایران در بخش ناوگان ملکی دریایی بهبود یافت

علی‌اکبر مرزبان، سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشستی خبری تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳، اظهار کرد: ستاد سفرهای نوروزی ایجاد شده که کمیته‌های مختلفی از جمله حمل و نقل دارد و ریاست کمیته فرعی حمل و نقل دریایی بر عهده سازمان بنادر است. این کمیته با ایجاد کمیته‌های فرعی در استان‌های مختلف تردد بالای مسافران به بنادر دریایی را بهتر مدیریت کنند.

وی افزود: ۶ و نیم میلیون سفر دریایی وجود دارد که ۳ و نیم میلیون سفر دریایی گردشگری است.

مرزبان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۷ درصدی سفرهای دریایی بوده‌ایم و پیش‌بینی این است که افزایش تردد مسافرت‌های گردشگری وجود داشته باشد.

وی گفت: وظیفه اصلی سازمان حفظ و ارتقای ایمنی دریایی در سفرهای نوروزی است. آمادگی لازم برای حادثه و جستجو نیز از اولویت‌های کاری ما است و آن را محدود به محدوده‌های مجاز نخواهیم کرد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مکاتبات لازم با مراجع ذی‌ربط انجام شده تا از مبادی مجاز فعالیت‌های گردشگری انجام شود و به شدت توصیه می‌شود که مردم از مبادی مجازی سفر دریایی خود را انجام دهند و سال گذشته از هیچ مبدا رسمی حادثه منجر به فوت وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: از ظرفیت همیاران ناجی نیز استفاده شده و از ظرفیت ناوگان نظامی در صورت بروز حادثه استفاده خواهد شد.

مرزبان اظهار کرد: در بحث ارائه خدمات شایسته سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شده است.

وی گفت: ظرفیت ناوگان ملی دریایی کشور در بخش بار کشور افزایش یافته و با افزایش ۱۸ فروند کشتی در دنیای خزر و ۳ فروند در خلیج فارس از رتبه ۱۷ در جهان به رتبه ۱۶ جهانی ارتقا یافته است.

عفیفی‌پور، سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در ادامه این نشست، خاطرنشان کرد: در حوزه شناورهای مسافری ۵۸ شناور با ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ صندلی درجا آماده شده است.

۹۵ شناور تفریحی نیز در سواحل شمال و جنوب آماده شده‌اند.

در ادامه نادر پسنده‌ مدیر کل ایمنی و حفاظت، دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ۷ مرکز فرعی و ۱۳ مرکز اصلی برای مدیریت سوانح پیش‌بینی شده و همیاران ناجی در این طرح کمک‌کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱ هزار و ۳۷۸ نفر در دریا نجات داده شده‌اند و از آمار نجات یافتگان دریافتیم ۷۰ درصد نجات‌یافتگان مربوط به سفرهای غیرمجاز دریایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار