مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه فاضلاب تهران به‌زودی

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت فاضلاب شهر تهران از افتتاح سومین نیروگاه حاصل از تصفیه فاضلاب شهری در غرب تهران خبر داد و گفت بهره‌برداری از ۷ پروژه بزرگ فاضلاب تهران با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان به‌زودی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۲۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه فاضلاب تهران به‌زودی

به گزارش وزارت نیرو، عباسعلی مصرزاده از تولید برق از طریق گاز حاصل از تصفیه فاضلاب خبر داد و گفت: شرکت فاضلاب شهر تهران به‌عنوان نخستین و تنها مجموعه‌ای در کشور است که از تصفیه فاضلاب برق تولید می‌کند.

وی ادامه داد: مدت ۱۲ سال است که یک نیروگاه ۵ مگاواتی به طور مستمر در مدار بهره‌برداری قرار دارد، برق تولید می‌کند و برق موردنیاز تصفیه‌خانه از طریق فرایند تصفیه فاضلاب تأمین می‌شود.

مدیرعامل فاضلاب تهران خاطرنشان کرد: اگر این اقدام انجام نمی‌شد، می‌توانست همانند پالایشگاه‌ها و کارخانجاتی که دودکش دارند و برخی از آلاینده‌ها را در هوا منتشر می‌کنند، منشأ آلودگی هوا باشد. این در حالی است که علاوه بر تصفیه فاضلاب، از گاز حاصل از تصفیه‌خانه‌ها، برق به شکل مستمر تولید می‌شود.

مُصرزاده به افتتاح دومین نیروگاه در اوایل سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: سومین نیروگاه حاصل از تصفیه فاضلاب شهری در تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران با ظرفیت اسمی ۷. ۲ مگاوات هم اکنون آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه امروز در خاورمیانه در تأمین برق تجدیدپذیر حاصل از تصفیه فاضلاب جزو کشورهای پیش رو هستیم، خاطرنشان کرد: سومین نیروگاه آماده افتتاح علاوه بر پیشگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای در محیط و تأمین برق در شرایطی که بعضاً در اوج مصرف برق با کمبود برق مواجه هستیم، قادر است برق یک شهر ۱۲۰ هزارنفری را از تصفیه فاضلاب تأمین می‌کند.

مدیرعامل فاضلاب تهران ادامه داد: فواید زیست‌محیطی ساخت این نیروگاه نیز معادل ایجاد ۳ هزار هکتار فضای سبز در شهر تهران است و چنین کارایی را برای شهر دارد، به عبارتی جذب دی‌اکسیدکربن در کنار مزایای تأمین برق و پیشگیری از آلودگی هوا دستاورد ارزشمندی است که نیروگاه‌های بیوگاز دارد.

مصرزاده همچنین از افتتاح و بهره‌برداری ۷ پروژه بزرگ فاضلاب تهران با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه شامل بخش پایش و مانیتورینگ کنترل ساختمان، پایش و کنترل فاضلاب، ساخت بزرگ‌ترین ساختمان پست امداد فاضلاب در پایتخت، بزرگ‌ترین و سومین نیروگاه زیست‌توده در شهر تهران است که بخش عمده‌ای از شبکه در خطوط انتقال فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و با حضور رئیس‌جمهور به‌زودی افتتاح خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار