معاون اول رییس جمهوری در آبادان:

اختصاص ۸۰۰میلیارد تومان به فاضلاب آبادان و خرمشهر

اهواز (پانا) - معاون اول رییس جمهوری از اختصاص ۸۰۰میلیارد تومان به پروژه فاضلاب آبادان و خرمشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۸۰۰میلیارد تومان به فاضلاب آبادان و خرمشهر

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور روز شنبه ۱۱ بهمن ماه در آیین افتتاح ترمینال بزرگ فرودگاه بین المللی آبادان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: رفع مشکلات خوزستان بویژه آبادان و خرمشهر که اسوه استقامت و ایثار در دوران پرشکوه و افتخار دفاع مقدس هستند، از مهمترین وظایف ماست.

جهانگیری با اشاره به جایگاه عراق در روابط همسایگی ما توضیح داد: ما روابط سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی با کشور عراق داریم و دو کار مهم با همکاری مشترک با عراق که به خوزستان مربوط می شود در نظر گرفته ایم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: پروژه اول به لایروبی اروند مربوط می شود که بسیار حائز اهمیت است؛ ما باید شکوه گذشته را به بنادر آبادان و خرمشهر برگردانیم و شاهد یک تحول جدی در این منطقه باشیم.

جهانگیری اظهار کرد: خوشبختانه مقدمات کار به خوبی پیش رفته است و امیدوارم هر چه سریع تر اجرایی شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: طرح دوم ساخت راه آهن شلمچه به بصره است که در صورت اجرا یکی از بزرگترین راه های ریلی دنیا شود و مدیترانه را به چین وصل خواهد کرد و امیدوارم در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی شود.

جهانگیری یادآور شد: آب آشامیدنی هم کار سنگینی شد و خوشبختانه طرح آبرسانی غدیر در آبادان و خرمشهر در موعد مقرر انجام شد.

معاون اول رییس جمهور ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در بخش فاضلاب هم این کار به خوبی انجام شود و طبق توافق، ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب آبادان و خرمشهر اختصاص یافته که در هفته های آینده مرحله نهایی این توافق محقق می شود.

جهانگیری عنوان کرد: تصفیه خانه هر دو شهر آبادان و خرمشهر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. البته اینکه با بارندگی در خوزستان مشکل پیدا می کنیم مساله نگران کننده ای است و شهرداری ها با کمک وزارت نیرو در این زمینه کمک کنند که یک تعهد خوبی ایجاد شود.

او خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگ دولت طرح توسعه پالایشگاه آبادان است. از گذشته یکی از دغدغه ها این بود که پالایشگاه زیانده شده است.

جهانگیری ادامه داد: برای این طرح اعتبار بزرگ چند میلیاردی اختصاص پیدا کرد و عملیات اجرایی آن شروع شد. البته برخی تصور می کنند در دوران تحریم اینگونه طرح ها متوقف شده است با این وجود طرح پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجراست و منابع آن تامین شده است و انشاالله این پالایشگاه به عنوان یک پالایشگاه مدرن به فعالیت خود ادامه خواهد داد و مایه رشد و توسعه منطقه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار