در گفت‌وگوی اختصاصی ‌پانا با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

عادلانه‌ترین روش جذب نیروی انسانی آزمون است

تهران (پانا) – رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با تاکید بر اینکه عادلانه‌ترین روش جذب نیروی انسانی آزمون است اظهار کرد: سازمان امور اداری و استخدامی در تلاش است تا جذب از طریق شرکتی و قراردادی محدود شود و این امیدواری وجود دارد که با رعایت عقود و با همکاری دستگاه‌ها تلاش شود تا هم جذب بیشتر شود و هم فرصت‌های عادلانه‌تری درمسیر جذب نیروهای انسانی مورد نیاز صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
عادلانه‌ترین روش جذب نیروی انسانی آزمون است

میثم لطیفی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پانا با اشاره به پیش‌بینی‌هایی برای عادلانه‌شدن جذب نیروی انسانی در دستگاه‌ها و ادارات اظهار کرد: در دولت سیزدهم به جای آنکه جلوی جذب از طریق آزمون گرفته شود و جذب از طریق شرکتی و قراردادی برود در دو سال گذشته تلاش شده است مجوزهای استخدامی ناظر به نیازهای واقعی و به صورت شغل محل باشد و نسبت به سال گذشته مجوزهای استخدامی با افزایش مواجه شده است به این دلیل که از طریق آزمون با استفاده از فرصت برابر و رعایت عدالت باشد.

وی افزود:‌ سازمان امور اداری و استخدامی در تلاش است تا جذب از طریق شرکتی و قراردادی محدود شود و این امیدواری وجود دارد که با رعایت عقود و با همکاری دستگاه‌ها تلاش شود تا هم جذب بیشتر شود و هم فرصت‌های عادلانه‌تری درمسیر جذب نیروهای انسانی مورد نیاز صورت گیرد.

لطیفی خاطرنشان کرد:‌ عادلانه‌ترین روش جذب نیروی انسانی آزمون است و به زودی ازمون استخدامی معلولان نیز برگزار می‌شود.در قانون ‍ٰ‌ٔ‍‍‍‍\یش بینی شده تا سه درصد از جذب دستگاه‌ها مختص معلولان باشد. در سال‌های گذشته این درصد جذب نشده چون به طور مثال نیاز دستگاه‌ها منطبق با محل سکونت معلول نبوده است این ظرفیت از سال‌های گذشته خالی مانده اما اکنون این ظرفیت‌های خالی جمع شده و به ۴ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد:‌این ۴ هزار نفر برای جذب معلولان در نظر گرفته شده و بهزیستی باید ابتدا اعلام کند که این معلول جزو معلولان ما هست و شرایط احراز برای شغل مورد نظر را دارد و حتی در این شیوه نیز استخدام با انجام ازمون خواهد بود.

گفت وگو :‌ناهید شمشیری

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار