مشاور پروژه باغ مشاهیر خبر داد:

آغاز احداث باغ مشاهیر به وسعت ۲۲هکتار در اصفهان

اصفهان (پانا) - مشاور پروژه باغ مشاهیر گفت: در پهنه ۳۰۰ هکتاری گل نرگس در جنوب اصفهان، ۲۲ هکتار به فضای سبز تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز احداث باغ مشاهیر به وسعت ۲۲هکتار در اصفهان

احسان بدخشیان در آیین آغاز کاشت ۱۱۰ هزار درخت جدید در عرصه‌های شهری و کلنگ‌زنی باغ مشاهیر اظهار کرد: در پهنه ۳۰۰ هکتاری گل نرگس در جنوب اصفهان، ۲۲هکتار به فضای سبز تخصیص یافته و در دوره جدید مدیریت شهری، ارزش افزوده‌ای به این عرصه اضافه شد تا در قالب پروژه باغ مشاهیر معرفی مشاهیر اصفهان، برگزاری رویدادهای ملی و غیره را در آن شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر از مشاهیر و‌ مفاخر اصفهان برای معرفی در این باغ در نظر گرفته شده‌اند و در معماری آن از ۴ دوره پایتختی اصفهان هم الهام گرفته‌ایم.

بدخشیان تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های این باغ می‌توان به قرارگیری درب ورودی در یک خیابان ۴۵متری، احداث مسجد و موزه در باغ و احداث بزرگترین سالن آمفی‌تئاتر اصفهان در آن اشاره کرد.

محمد نورصالحی (رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان) نیز در این آیین گفت: حدود ۶ هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد که برای آبیاری نیازمند ۶۰ میلیون مترمکعب آب است اما در حال حاضر با کمتر از نصف این مقدار آبیاری صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: فضای سبز اصفهان با توجه به بحران آب، شرایط سختی را می‌گذراند و تقاضای اعضای شورا و مدیریت شهری از مدیران استان این است که همه تلاش خود را برای برقراری جریان پایدار‌ آب زاینده‌رود به‌کار بگیرند.

نورصالحی اظهار کرد: پروژه باغ مشاهیر، یکی از بزرگترین باغ‌های ایرانی است و انتظار داریم با زمانبندی مناسب و فشرده، زودتر به بهره‌برداری برسد.

دانش‌آموزخبرنگار: محدثه‌سادات طباطبایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار