چه کسانی را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنیم؟

ویژگی نماینده اصلح مجلس شورای اسلامی از نگاه شهروندان یاسوجی

یاسوج (پانا) - شهروندان یاسوجی، انتظارات خود برای انتخاب نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی را بیان کردند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی نماینده اصلح مجلس شورای اسلامی از نگاه شهروندان یاسوجی

مردم با نزدیک شدن به روز انتخابات 11 اسفند، سوال می‌کنند که بهتر است سرنوشت خود را به دست چه کسی بسپاریم تا هم به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کرده و هم فردی که انتخاب کرده‌ایم، موثر برای حل مشکلات باشد.

به همین منظور، برخی از ویژگی‌های یک نماینده خوب را در گفت‌وگو با شهروندان یاسوجی بررسی کردیم. استمرار نظام‌های سیاسی بر پایه رضایتمندی، اعتماد عمومی و اراده شهروندان و اقتدار آن‌ها وابسته به مشارکت سیاسی شهروندان است. این مشارکت در قالب‌های مختلفی شکل می‌گیرد که یکی از آن‌ها حضور شهروندان در انتخابات است.

استان کهگیلویه و بویراحمد در طول دوره‌های مختلف همواره بیشترین میزان مشارکت در عرصه انتخابات را داشته و هم‌اینک در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم شور و هیجان رقابت انتخاباتی در این خطه در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و مردم این دیار، آماده خلق حماسه باشکوه دیگری در این صحنه‌اند. انتخابات کهگیلویه و بویراحمدی‌ها حال و هوای خاصی دارد و شهروندان برای رسیدن روز رای‌گیری، لحظه‌شماری می‌کنند. به بهانه همین حال و هوا و برای بررسی ویژگی‌های انتخاب نماینده اصلح، گفت‌وگویی با شهروندان داشتیم.

پیشرفت کشور با انتخاب افراد لایق و دارای رزومه درخشان محقق می‌شود

حیدر موسوی، یکی از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه جامعه کنونی ما نیازمند مسیری است که در جهت پیشرفت حرکت کند، گفت: «این هدف در صورتی محقق می‌شود که کسی انتخاب شود که لایق‌تر بوده و رزومه کاری درخشان‌تری داشته باشد.»

موسوی با بیان اینکه نماینده مجلس باید به فضیلت‌های اخلاقی و دینی آراسته باشد و با تاکید بر اینکه در انتخابات امسال شرکت می‌کند، تصریح کرد: «انتظار داریم نماینده منتخب ما به دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مملکت توجه ویژه داشته باشد.»

وی گفت: «جامعه امروز ما به یک انسان بالغ با بینش سیاسی قوی نیاز دارد.»

بهنام فریدونی، دیگر شهروند یاسوجی، مسئولیت‌پذیری و مردمی بودن را مهمترین ویژگی یک نماینده برشمرد و خاطرنشان کرد: «منتخب مردم باید بتواند اقشار ضعیف جامعه را درک کند و در کنار آن‌ها باشد.»

فریدونی اظهار کرد: «نماینده قوی، کسی است که نه تنها در سطح شهرستان بلکه کل کشور و جامعه خود بتواند موثر واقع شود.»

علی هاشمی، یکی دیگر از شهروندان یاسوجی، انتظار خود از یک نماینده را مدیریتی با بینش قوی عنوان کرد و افزود: «نماینده باید آبادانی شهرش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.»

فرزانه نکومنش از دیگر شهروندان یاسوجی با بیان اینکه یک نماینده باید نخبه‌پرور باشد، گفت: «منتخب مردم، بهتر است در پست‌های مهم مدیریتی از افراد توانمند و نخبه استفاده کند.»

دانش‌آموزخبرنگار: پریا فریدونی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار