در بررسی میدانی خبرگزاری پانا:

نگاه سیاسی رای‌اولی‌های یاسوج به انتخابات از خلق حماسه‌ای پرشور خبر می‌دهد

یاسوج (پانا) - نگاه سیاسی جمعی از دانش‌آموزان رای‌اولی یاسوج به انتخابات از خلق حماسه‌ای پرشور در پای صندوق‌های رای خبر می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاه سیاسی رای‌اولی‌های یاسوج به انتخابات از خلق حماسه‌ای پرشور خبر می‌دهد

مشارکت سیاسی در صحنه انتخابات امسال مجلس را به زیبایی می‌توان در همه شهرها و حوزه‌های انتخابیه استان کهگیلویه‌وبویراحمد مشاهده کرد و سراسر شور انتخاباتی و روند فعالیت‌های این روزهای نامزدهای مجلس در شهرها و روستاها جست‌وجو کرد. با نگاه و رصد فضای تبلیغاتی استان درمی‌یابیم که صدای ساز و دُهُل از دل روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ استان کهگیلویه‌وبویراحمد معروف به دیار برف و آفتاب، بلند شده است. به بهانه همین شور و نشاط برای بررسی دلیل و انگیزه رای‌اولی‌ها برای شرکت در انتخابات، گفت‌وگویی با آن‌ها در شهر یاسوج داشتیم.

 

فاطمه ستارپور، دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه شمسا با بیان اینکه برای اولین بار می‌تواند در آینده کشور خود سهیم باشد، بسیار ابراز خوشحالی کرد و گفت: «نماینده خوب باید از اخبار روز در زمینه اقتصادی، سیاسی و... باخبر باشد.

ستارپور، مدیر و مدبر بودن یک نماینده و اینکه بتواند در دوره‌های حساس شرایط را کنترل کند را از ویژگی‌های خوب یک نماینده دانست.

وی با بیان اینکه همانطور که از اسم نماینده مشخص است به معنی نماینده مردم بودن است، اظهار کرد: «باید در درجه اول از خواسته‌های مردم خود آگاه باشد و به آن‌ها توجه کند تا بتواند تا حد ممکن آن‌ها را برآورده کند.»

فاطمه دانشی، دانش‌آموز دیگر پایه دوازدهم اظهار کرد: «از اینکه برای اولین بار می‌خواهم در آینده کشور خود تاثیرگذار باشم، احساس استقلال می‌کنم.»

دانشی با بیان اینکه یک نماینده خوب باید رزومه خوبی داشته باشد و به تمام حرف‌های خود عمل کند، گفت: «مهمترین کار برای توسعه هر کشور، تلاش برای اجرای طرح‌هایی است که به تحقق هدف‌های آموزشی کمک می‌کند.»

وی تصریح کرد: «ارائه طرحی که بهترین و علمی‌ترین و معلمان خلاق وارد عرصه آموزشی شوند، یکی از اقدامات مهم است.»

یاس بلادی، یک دانش‌آموز دیگر پایه دوازدهم هم دلسوز مردم بودن را مهمترین ویژگی یک نماینده خوب دانست و گفت: «نماینده بهتر است در پست‌های حساس مدیریتی از افرادی که سواد مدیریتی دارند، استفاده کند که به پیشرفت یک استان کمک کند.»

بلادی اظهار کرد: «قوانین باید به درستی و با عدالت اجرا شود و به تمام اقشار جامعه توجه شود و فقط تمرکز روی یک قشر خاص نباشد.»

وی با تاکید بر اینکه نماینده اصلح از طریق آگاهی از وظیفه، کارکرد و شناخت بر اساس توانایی او باید انتخاب شود، افزود: «انتخاب نماینده باید به دور از تعصبات قومی و قبیله‌ای و صرفا بر اساس بینش و مدیریت یک نامزد باشد.»

دانش‌آموز خبرنگار: پارمیس عسکرنیا

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار