امام جمعه شهرستان سرعین:

کمیته امداد مروج کریم‌پروری است

اردبیل (پانا) - امام جمعه شهرستان سرعین گفت: کمیته امداد به عنوان یاریگر اقشار نیازمند در تلاش برای جذب کمک‌های مردمی و کریم‌پروری است.

کد مطلب: ۱۴۶۳۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کمیته امداد مروج کریم‌پروری است

حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور در آیین جشن نیکوکاری که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان سرعین برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد انقلابی در تلاش است تا بر مشی و سیره انبیا و اولیای الهی، دستگیری از همنوع و نیازمندان را به عنوان یک حرکت شایسته و مناسب مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: این سیره در رفتار و منش خیّران جلوه‌گری می‌کند. چرا که بسیاری از خیّران در نهایت گمنامی اما نیکنامی سعی می‌کنند احسان و نیکی خود را نشان دهند.

امام جمعه سرعین بیان کرد: در قرآن کریم به موضوع احسان و نیکی اهتمام جدی شده و همواره در کنار واجبات الهی نظیر نماز، روزه و حج از انفاق نیز سخن به میان آمده است.

حجت‌الاسلام شیرعلیپور گفت: بر اساس این الگوی شایسته، ترویج روحیه خیر و احسان در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته و در این راستا از ظرفیت مردمی نیز استفاده شده است.

وی افزود: احسان و نیکی تنها وظیفه کمیته امداد نیست بلکه در کنار این نهادهای حمایتی، خود مردم نیز باید با الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) بکوشند تا روحیه کریم‌پروری در جامعه گسترش پیدا کند.

امام جمعه سرعین خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به واسطه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران، اقدامات خوبی در شهرستان گردشگری سرعین آغاز شده و در آستانه عید نوروز بیشترین آثار و برکات این امر خداپسندانه را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: کمیته امداد با همکاری شرکای اجتماعی خود از جمله آموزش و پرورش و صداوسیما همه‌ساله در 2 مقطع، جشن ملی و بزرگ عاطفه‌ها و نیکوکاری را برگزار می‌کند تا زمینه برای جلب مشارکت مردم فراهم آید.

علیرضا حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها در آستانه سال تحصیلی و جشن نیکوکاری نیز در اواخر سال برگزار می‌شود تا کمک‌های جمع‌آوری‌شده آحاد مردم، خیران و نیک‌اندیشان در سریع‌ترین زمان، تحویل خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد شود.

وی بیان کرد: سرعین که با نام «شهر اولی‌ها» مشهور است این بار نیز در برگزاری اولین رویداد استانی زنگ نیکوکاری پیشقدم شده تا بتوانیم خارج از مرکز استان این بار جشن استانی نیکوکاری و احسان را در شهر چشمه‌های بهشتی برگزار کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: همان‌طوری که این شهرستان در تنوع آب‌های درمانی و مراکز اقامتی، شهر اول کشورمان است قطعا در کارهای معنوی و ارزشی به‌ویژه خیرخواهانه نیز سرعین پیشقدم بوده و جزو اولین‌ها محسوب می‌شود.

حسین‌نژاد از مشارکت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی در برگزاری این مراسم قدردانی کرد و افزود: حضور نوجوانان و دانش‌آموزان در این مراسم غنیمت بزرگی است. چرا که باید نسل آینده مشق همدلی و نوع‌دوستی را مرور کرده و به شایستگی بیاموزند.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم جریان خیر و احسان توسعه پیدا کند باید کار را از آموزش و پرورش شروع کنیم تا نوجوانان و جوانان منطبق بر آموزه‌های دینی با این امر خطیر آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، اساس برگزاری جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری را کمک به همنوع برای کاستن از آلام دردمندان و نیازمندان توصیف کرد و افزود: کمیته امداد به راحتی می‌تواند در شناسایی و کمک‌رسانی به این خانواده‌ها نقش خطیر خود را به خوبی انجام داده و یاریگر اقشار نیازمند باشد.

اجرای سرود، دکلمه، تجلیل از خیرین، جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان و خیرین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار