رئیس سازمان اورژانس کشور:

برقراری ۹۰۰ هزار تماس با اورژانس کشور در تعطیلات نوروزی

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور به تشریح اقدامات سازمان اورژانس کشور در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و گفت که در این مدت بیش از ۹۰۰هزار تماس با سامانه ۱۱۵ برقرار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برقراری ۹۰۰ هزار تماس با اورژانس کشور در تعطیلات نوروزی

جعفر میعادفر با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان اورژانس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و اجرای طرح نوروزی گفت: در طول این ایام که از 24 اسفندماه آغاز شده و تا 14 فروردین ماه ادامه داشت، بیش از ۸۱۴ هزار نفر از مسافران در پایانه‌های مرزی کشور غربالگری شدند و به ۳ هزار و ۱۹۹ نفر از مسافران، واکسن سرخک و فلج اطفال تزریق شد. همچنین تزریق ۵ هزار و ۶۴۴  دوز واکسن هاری در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ انجام شد.

وی افزود: در این طرح، ۳۲ طغیان بیماری واگیر شناسایی شد و بیش از یک  میلیون و ۱۰۰ هزار بار بازرسی توسط تیم های بهداشتی انجام شد. این بازرسی ها نسبت به سال گذشته، ۳۲ درصد رشد داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی به انجام رسید که در جریان آن ۱۴ هزار و ۴۶۶ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و ۳۵۵۸ واحد نیز توسط تیم های بهداشت محیط پلمب شد. همچنین یک میلیون ۸۷ هزار و ۴۷۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شد.

برقراری بیش از ۹۰۰هزار تماس با اورژانس در تعطیلات نوروزی

میعادفر با اشاره به تعداد تماس های گرفته شده با سامانه ۱۱۵ اورژانس گفت: در این ایام،  ۹۴۹ هزار و ۵۰ تماس با سامانه ۱۱۵ برقرار شد که نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی درباره میزان عملیات‌های اورژانس پیش بیمارستانی نیز افزود: از مجموع تماس‌های گرفته شده، ۲۹۰ هزار و ۸۴۲ ماموریت، انجام شد. ۱۷ درصد از این عملیات‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بود که شامل ۵۰ هزار و ۸۹۲ ماموریت بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره انتقال مصدومان ادامه داد: ۳۸ هزارو ۲۰۹ مصدوم، به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین به ۳ هزار و ۵۳۴ نفر از اتباع سایر کشورها، خدمات امدادی ارائه شد.

میعادفر با اشاره به عملیات های موفق اورژانس در نوروز ۱۴۰۳ گفت: ۱۱۸ نفر توسط تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیا، به زندگی بازگشتند.

وی با اشاره به طرح های مخصوص بیماران قلبی و مغزی افزود: در غالب طرح ۲۴۷ و ۷۲۴، تعداد ۹۱۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. 

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این ایام، ۳۲۸ خانم باردار به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۱۹۳ مصدوم و بیمار بدحال، طی ۱۷۲ ماموریت اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

میعادفر در پاسخ به این سوال که چند نفر به ایستگاه های سلامت مراجعه کرده اند؛ گفت:  ۱۳هزار و ۲۰۹ نفر، به ایستگاه های سلامت مراجعه کردند که تعداد ۶۲۱ نفر از آن به مراکز درمانی منتقل شده اند.

مراجعه بیش از ۴ میلیون نفر به اورژانس مراکز درمانی

وی با اشاره به حوزه درمان افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، چهار میلیون و ۲۷۶ هزارو ۵۰۴ نفر به اورژانس مراکز درمانی مراجعه کرده اند که ۷۴۱ هزار و ۸۶۵ نفر از آنان، در بخش های مختلف بستری شدند. همچنین هزار و ۳۱۴ نفر، به کمک تکنیسین های این سازمان،با انجام CPR در مراکز درمانی زندگی دوباره یافتند.

میعادفر با بیان اینکه میزان عمل‌های جراحی انجام شده در این ایام، نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته است؛ گفت: در مجموع ۱۶۴ هزارو ۸۷ عمل جراحی در تعطیلات نوروز انجام شده است که ۵۴ هزار و ۸۹۵ عمل جراحی به صورت اورژانسی و ۱۰۹ هزارو ۱۹۲ عمل مورد جراحی الکتیو را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به آمارهای مراکز درمانی طرح سلامت ۱۴۰۳ افزود:رشد ۷ درصدی مراجعه بیماران گوارشی، رشد ۴ درصدی مراجعه بیماران قلبی و رشد ۴ درصدی مراجعه بیماران ترومایی به مراکز درمانی در طرح سلامت نوروز امسال به ثبت رسید.

مردم ۱۰۰هزار واحد خونی در تعطیلات اهدا کردند

رئیس سازمان اورژانس کشور  ادامه داد: در نوروز امسال، ۱۰۰ هزارو ۱۲۶ واحد خونی به صورت داوطلبانه به سازمان انتقال خون اهدا شد. همچنین ۱۵۹ هزارو ۲۴ واحد خونی از تهران به سایر استان های نیازمند ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار