رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

امدادرسانی به ۸۰۰ نفر در ۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک

تهران (پانا) - محمودی با اشاره به پنج استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای عملیاتی این جمعیت به ۸۰۰ نفر امدادرسانی کردند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به ۸۰۰ نفر در ۵ استان متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک

بابک محمودی درباره استان‌های متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک اظهار داشت: از پنجم تا ششم فروردین ۱۴۰۳، از ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه بامداد، ۵ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰۰ نفر در عملیات سیل، آبگرفتگی و کولاک امدادرسانی کردند. ۵۱ نفر از متاثرین نیز اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۵ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران‌ هلال‌ احمر آب ۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند. همچنین ۲۲۷ کیلوگرم نایلون، ۱۲۳ تخته پتو، ۱۲ ست شستشو، ۶۲ بسته غذایی، ۱۲ تخته موکت، ۳ دستگاه چادر و ۳۰ قرص نان ر بین متأثرین توزیع شد. ۱۸ تیم عملیاتی متشکل ۵۸ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشته و امدادرسانی کردند.

ئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: به هموطنان توصیه می‌شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند. در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار