وزیر بهداشت در بازدید از مراکز خدمات سلامت پیرامون حرم مطهر رضوی عنوان کرد؛

توزیع ۹۶۰۰ قلم دارو در تعطیلات نوروز در سراسر کشور

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع ۹۶۰۰ قلم دارو در تعطیلات نوروز در سطح کشور خبر داد و گفت ذخیره دارویی کشور کافی است و به گونه ای تدبیر شده تا بیماران خاص نیز به داروهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۹۶۰۰ قلم دارو در تعطیلات نوروز در سراسر کشور

به گزارش وبدا، بهرام عین‌اللهی در جریان بازدید از مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی پیرامون حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: امسال شاهد رشد قابل توجهی در  ارائه خدمات به زائران، مسافران و گردشگران نوروزی در تمامی حوزه‌ها از جمله در حوزه سلامت بودیم و هر بیماری که به مراکز درمانی شهر مشهد مراجعه کند، خدمات به‌موقع و مورد نیاز را با کیفیت مناسب دریافت می نماید.

وزیر بهداشت با اشاره به تدابیر مناسبی که با همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه اتخاذ شده و اعتباراتی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافته، افزود: عمده داروهای مصرفی بیماران در ایام نوروز به‌ خصوص موارد پرمصرف به میزان کافی تامین شد و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفت.

عین‌اللهی با بیان این که برخی از داروها  ستاره‌دار شده و صرفاً با نسخه نشان‌دار پزشک متخصص عرضه می‌شود،  افزود: امسال  توجه بیشتری  به " خدمات پیک دارو" شده تا دارو به منازل بیماران ارسال شود.

وی با ذکر این مطلب که تا امروز میزان حوادث نوروزی کمتر از سالهای گذشته بوده، تاکید کرد: طبق آخرین آمار ثبت شده تا قبل از پایان دور نخست سفرهای نوروزی کاهش ۴ درصدی مراجعات به مراکز درمانی، کاهش ۱۳ درصدی اعزام مصدوم و بیمار به بیمارستان، کاهش ۱۰ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس ۱۱۵ و کاهش یک درصدی بستری‌ها و همچنین افزایش ۴ درصدی انجام اعمال جراحی به نسبت مدت مشابه در سال قبل داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به افزایش مسمویت با گاز منواکسیدکربن، علت آن را استفاده مسافران نوروز از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در  فضاهای بسته عنوان کرد و افزود: مردم عزیز باید در این خصوص مراقبت کنند تا دچار حادثه نشوند.

عین‌اللهی گفت: برای محیط  و پیرامون حرم مطهر رضوی، تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شده تا خدمات حوزه سلامت را به‌خوبی ارائه شود، مدیریت این مکان مقدس با آستان قدس رضوی است و پایگاه اورژانس ۱۱۵ صحن پیامبر اعظم(ص) در آن فعال است و در پیرامون حرم مطهر رضوی هم  ایستگاه های سلامت به همراه تجهیزات لازم تدارک دیده شده که فعال هستند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار