معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد:

ایجاد ۴۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

تهران (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد و امسال تا اول اسفند ۲۲۰ هزار فرصت شغلی فراهم شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۴۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

حبیب الله آسوده با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند، گفت: مردم ما همواره نیکوکار بوده‌اند. امام خمینی ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تاسیس کمیته امداد را صادر کردند که در آن زمان و بحبوحه‌ها و شرایط خاص توجه به محرومان بسیار اهمیت داشت.

وی با اشاره به اینکه هدف از تأسیس کمیته امداد توانمند سازی و رسیدگی به نیازمندان و محرومان جامعه بود افزود: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند. رویکرد کمیته امداد به خصوص در برنامه هفتم رویکرد فناورانه ساز است تا بستر فناوری را برای خدمت دهنده و خدمت گیرنده آماده کند.

آسوده تصریح کرد: کمیته امداد راهبری خیر و انفاق در جامعه را انجام می‌دهد تا مردم به صورت مستقیم در کار خیر مشارکت کنند. خیر و احسان متعلق به مردم است.

وی با بیان اینکه توانمند سازی یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است مطرح کرد: اشتغال و خود کفایی قله توانمند سازی نیازمندان است. سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد و امسال تا اول اسفند ۲۲۰ هزار فرصت شغلی فراهم شد.

آسوده با ذکر اینکه خود کفایی و توانمند سازی با حضور مسئولان نظام انجام می‌شود اظهار کرد: با سرمایه‌های کم و کمک دولت و مجلس و ملت خانواده‌های زیادی از بیکاری و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نجات پیدا می‌کرده و مشغول کار و تولید می‌شوند که این موضوع هم در بحث اقتصاد کشور و هم انسجام اجتماعی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ۷۵ هزار زوج با کمک کمیته امداد جهیزیه گرفته و وارد زندگی شدند گفت: هفته نیکوکاری تا ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد و از ماه رمضان ۳۰ میلیون اطعام و کمک به نیازمندان را پیش بینی کرده‌ایم و ۱۸ آشپزخانه مردمی فعال می‌شوند. در ماه رمضان قلوب مردم نسبت به ایتام حساس تر می‌شود و شاهد کمک‌های بیشتری خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار