آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۸ مترو تهران

تهران (پانا) - عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران با حضور شهردار تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۸ مترو تهران

علیرضا زاکانی در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران گفت: در آستانه بهار قرآن و طبیعت پس از مجاهدت بزرگ مردم ایران در انتخابات دور هم جمع شدیم و آغاز دیگری را برای شهر تهران رقم خواهیم زد. یکی از ویژگی‌های جدیدی که در این دوره مدیریت شهری دنبال شد توجه به نیازهای مردم و برنامه ریزی برای کارهای بلندمدت است.

وی افزود: از نیمه اول سال گذشته تا امروز ۱۰۷ پویش افتخار و امید داشتیم که بر اساس محاسبه‌ای که انجام شده تا صدمین پویش افتخار و امید ۱۷۸ هزار میلیارد تومان برای ۸۶۱ پروژه هزینه شده که ۸۴ درصد آن پروژه‌هایی بوده که در همین دوره آغاز و تکمیل به اتمام رسیده است. همچنین ۶۶ درصد از این توضیحات مربوط به نیمه جنوبی شهر است که نشان از توجه به عدالت توزیع و خدمات در سطح شهر تهران دارد.

شهردار تهران ادامه داد: تمام نرم‌های گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم و در قبوض عوارض شهری نیز گزارش‌هایی به صورت عدد و رقمی از اقدامات انجام شده شهرداری تهران منتشر شده است. در سال جاری تا کنون یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده که تقریبا سه برابر ۱۰ سال دوره‌های گذشته است. در روزهای گذشته ۲۰۰۰ هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران به بهره برداری رسید که نیمی از آن درختان مثمر و ۲۵۰ هکتار آن آبیاری به صورت زیرسطحی است. به این ترتیب توجه همه جانبه‌ای به امورات شهر انجام شده، قطعا همه در کنار هم می‌توانیم شهری آباد، الگو و نمونه را بسازیم.

زاکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکمیل برخی خطوط همانند خط ۷ مترو تهران و خط ۴ آن آغاز شده و در حال پیگیری است، افزود: امسال خطوط جدید همانند خط ۱۰ که از غرب به شرق می‌رود آغاز شده و امروز نیز آغاز عملیات خط ۸ مترو تهران انجام شد. ۲ خط از ۴ خط جدید خطوط تبادلی هستند و همه خطوط را به یکدیگر متصل می‌کند. به این ترتیب هر شهروند در هر کجایی که سوار مترو شود می‌تواند در مقصد مورد نظر خود پیاده شود.

وی ادامه داد: کار میان مدتی که آغاز شده این است که برای اولین بار طرف ایرانی و خارجی ساخت خط ۸ مترو تهران پذیرفته است که کار را آغاز کنند و از طریق تهاتر ملک به مرور و به قیمت روز کار را پیش ببرند که این شیوه جدیدی از تامین منابع مالی است و در حقیقت یک نوآوری قلمداد می‌شود که برای خطوط ۹ و ۱۱ نیز همین روش را در پیش خواهیم گرفت. ما سال ۱۴۱۰ را به عنوان نقطه پایانی کارهای بزرگ شهر در نظر گرفتیم. در همین راستا در سال آینده آزادراه شهید شوشتری به بهره برداری می‌رسد. خط ۹ از مشیریه آغاز می‌شود و به این ترتیب تلاش خواهیم کرد خدمات مناسب‌تری به شهروندان تهرانی ارائه کنیم. در کنار کارکردهایی که انجام شده نگاه جدی به زیرساخت‌های شهر خواهیم داشت تا با امکانات حمل و نقلی که در سال آینده به شهر تهران اضافه می‌شود امکانی فراهم شود که حداقل‌های خدمت به مردم ارائه شود. بی‌تردید مسئولین کشور اگر شب و روز خدمت کنند گوشه‌ای از اقدامات مردم را نمی‌توانند جبران کنند.

شهردار تهران در حاشیه برگزاری این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز گفت: خط ۸ مترو تهران که از ۱۱ منطقه تهران عبور می‌کند با ۹ خط مترو تداخل دارد. قطعا در ماه‌های آتی خطوط ۹ و ۱۱ نیز عملیات احداث‌شان آغاز می‌شود و در سال ۱۴۱۰ خطوط مترو به اتمام می‌رسد تا به این ترتیب بتوانیم سهم حمل و نقل عمومی را به ۷۰ درصد برسانیم تا مردم کمتر نیاز داشته باشند که از خودرو شخصی استفاده کنند. قطعا شروع احداث خط ۸ مترو تهران از محدوده مسعودیه پیام توجه به این نکته را به عنوان یک اولویت خدمت‌گذاری مخابره می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار