کمک سه هزار میلیارد تومانی حامیان به ایتام و محسنین کمیته امداد

تهران (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در ۱۱ ماهه امسال سه هزار میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۶۲۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کمک سه هزار میلیارد تومانی حامیان به ایتام و محسنین کمیته امداد

حبیب‌اله آسوده در نشست صمیمانه با نمایندگان دفاتر مراجع عظام در قم که با هدف تبیین فرآیندهای اجرایی کمیته امداد برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد از محل منابع مردمی و منابع دولتی به مردم نیازمند کمک می‌کند، گفت: در موضوع تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، نیمی از منابع در اختیار مددجویان متقاضی اشتغال و نیمی به نیازمندان غیر مددجو اختصاص می‌یابد.

وی افزود: سایر منابع دولتی کمیته امداد در حوزه مستمری پرداختی به مددجویان، اعتبارات مسکن و ... هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: کمک‌های مردمی در چهار حوزه صدقات، زکوات، طرح اکرام ایتام و محسنین و مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و هدایت می‌شود.

آسوده ادامه داد: در حوزه صدقات ۴۵۰۰ هزار صندوق کوچک در منازل و ۳۰۰ هزار صندوق‌ در معابر و اماکن وجود دارد که همراه با روش‌های کدهای دستوری در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: در طرح اکرام حدود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۱۶۰ هزار فرزند یتیم و مابقی فرزندان محسنین هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی با پرداخت کمک‌ها از ۱۰ هزار تومان به بالا، از این فرزندان معنوی خود حمایت می‌کنند که در این زمینه در ۱۱ ماهه امسال سه هزار میلیارد تومان مستقیم به حساب این فرزندان واریز شده است.

آسوده خاطرنشان کرد: حدود هشت هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند که از ابتدای سال ۱۰ هزار میلیارد تومان جمع‌آوری و به نیازمندان کمک کرده‌اند. از این مراکز نیکوکاری ۴۸ درصد در مساجد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی با بیان اینکه در بحث زکات ۱۱ دستگاه عضو هستند و کمیته امداد نقش دبیرخانه دارد، تاکید کرد: ۲۲۰۰ میلیارد تومان مجموع زکات کشور در ۱۱ ماهه سال جاری بوده که از این میزان حدود ۵۴۰ هزار میلیارد کمیته امداد نقد و کالا توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده و مابقی توسط دستگاه‌های دیگر مثل بهزیستی و خیریه‌ها در حوزه فطریه، زکات واجب و زکات مستحب جمع‌آوری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار