پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به‌‌ ‌اختتامیه ‌سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم؛

جشنواره نوجوان سالم ‌نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت دانش‌آموزان دارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به‌مناسبت اختتامیه بخش استانی سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
 جشنواره نوجوان سالم ‌نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت دانش‌آموزان دارد

‌متن پیام رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به‌‌ اختتامیه بخش استانی سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

نگرانی از گرایش کودکان و نوجوانان به رفتارهای پرخطر، یکی از دغدغه‌های مهم مدارس و خانواده‌ها در سراسر جهان است. پیامدهای آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که برای سلامتی و آینده کودکان و نوجوانان و تبعاتی که برای خانواده‌ها و تمامی افراد جامعه دارد، آن هم در شرایطی که عوامل مخاطره‌آمیز در این زمینه، گسترش پیدا کرده است، بی‌هیچ تفاوتی همواره از اولویت‌های مدارس و خانواده‌ها، برای محافظت از ایشان در برابر رفتارهای پرخطر است.

به همین دلیل است که ‌ابتکاراتی مانند جشنواره نوجوان سالم که به پیشگیری از رفتارهای پرخطر در میان دانش‌آموزان می‌پردازند، نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت فرزندان ما دارد. این برنامه، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش با هدف پیشگیری و کاهش شیوع رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان است. با ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند دانش‌آموزان را به آگاهی، دانش، مهارت‌ها و حمایت‌های لازم برای مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر ، تجهیز نماید. 

این جشنواره که اکنون با افتخار، اختتامیه‌های بخش استانی آن را جشن می‌گیریم‌، به‌عنوان بستری برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مدارس، کارشناسان، افکار عمومی و به طور کلی جامعه است تا گرد هم آیند و به چالش‌های پیچیده ناشی از رفتارهای پرخطر بپردازند. هدف این جشنواره از طریق مجموعه‌ای از کارگاه‌ها، تولید آثار و نمایشگاه‌ها در دو بخش (۱) خلاقیت‌های دانش‌آموزی و (۲) ابتکارات مدرسه‌ای، الهام بخشیدن به دانش‌آموزان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر است. به دلیل همین نقش و تأثیرگذاری است که استمرار  این جشنواره موجب شده است فرصتی برای ظرفیت‌سازی برای پیکار  گسترده و جریان‌ساز برای ترویج پیام‌های پیشگیرانه در مدارس کشور فراهم شود.

نیاز به گفتن نیست که موفقیت این جشنواره در گرو مشارکت فعال همه افراد جامعه و دست‌اندرکاران است. ضروری است مدارس، دانش آموزان، والدین، کارشناسان، رسانه‌ها و مدیران جامعه دست به دست هم دهند تا این جشنواره را برپا نگه دارند و پیام‌های آن را تقویت کنند و آن را همچون چراغی فراسوی چالش‌های پیش روی‌مان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر تهدیدکننده نسل آینده، روشن نگه دارند. با کار مشترک و فراگیر، می‌توانیم جبهه‌ای متحد در برابر رفتارهای پرخطر ایجاد کنیم و محیطی حمایتی را فراهم کنیم که تاب‌آوری کودکان و نوجوانان ما را افزایش ‌دهد.

اکنون، با پایان یافتن اختتامیه استانی سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم «یاریگران زندگی»، از همه شرکت‌کنندگان، مخاطبان و حامیانی که در موفقیت آن سهیم بوده‌اند و از تعهد تزلزل‌ناپذیرشان برای ترویج پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و به اشتراک‌گذاری پیام‌های جشنواره ، صمیمانه تشکر می‌کنم. 

در پایان، از همه دست‌اندرکاران و حامیان درخواست می‌کنم که به استمرار و فراگیرسازی جشنواره نوجوان سالم و ترویج پیام‌های آن، ادامه بدهند. بیایید روحیه جهادی آموزش و ترویج پیشگیری از رفتارهای پرخطر  را که در این رویداد‌، جریان‌سازی شده، حفظ کنیم و به پیش ببریم. ما با هم می‌توانیم آینده روشن‌تری را در برابر رفتارهای پرخطر برای دانش آموزان و نسل‌های آینده خود رقم بزنیم.

از همراهی و همکاری بی‌دریغ شما سپاسگزاریم.‌»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار