‌بزرگترین رویداد قرآنی ‌مدارس غیر‌دولتی و هیئت امنایی سراسر کشور برگزار می‌شود

تهران(پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی و افطاری همزمان مدارس غیر‌دولتی و هیئت امنایی سراسر کشور در 19 فروردین ‌1403 خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
‌بزرگترین رویداد قرآنی ‌مدارس غیر‌دولتی و هیئت امنایی سراسر کشور برگزار می‌شود

احمد محمودزاده به برگزاری بزرگترین افطاری و محفل انس با قرآن دانش‌آموزی کشور با محوریت مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن، فرصت مناسبی است برای تبلیغ و ترویج ابعاد مختلف ظرفیت‌های قرآنی موجود در مدارس غیردولتی و هیئت‌ امنایی سراسر کشور‌، تا همه دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین ضمن اطلاع از روند گسترش آموزه‌های قرآنی در کشور، اقدامات موثری را با هدف نشر و تبلیغ آموزه‌های این منشور نورانی انجام دهند.

وی شکوفاسازی استعدادهای قرآنی و تشویق دانش‌آموزان برای گسترش فرهنگ تلاوت و قرائت قرآن کریم و نیز تجلیل و تقدیر از نخبگان قرآنی دانش‌آموز مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی سراسر کشور را از اهداف برگزاری این گردهمایی بزرگ دانست و افزود: رویداد بزرگ قرآنی آیه‌های زندگی همراه با سنت حسنه افطاری دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

محمودزاده معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قرآنی موجود در مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی را از دیگر اهداف این طرح خواند و گفت: ارتقای دانش قرآنی و زمینه‌سازی برای تبلیغ و ترویج و انس هر چه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم از دیگر موضوعات مورد نظر در اجرای این گردهمایی بزرگ قرآنی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ایجاد فضای قرآنی در سطح مدارس و جامعه با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام را بسیار با‌اهمیت و ضروری خواند و گفت: گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم قرآنی مورد نیاز امروز جامعه‌، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و این گردهمایی بزرگ قرآنی در همین راستا برگزار خواهد شد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه سنت حسنه افطاری برای دانش آموزان روزه اولی و سایر دانش‌آموزان مکلف در این روز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم دانش‌آموزان عزیز با حضور پرشور در این گردهمایی بزرگ قرآنی در سراسر کشور بار دیگر اتحاد و انسجام خود را نشان داده و پیام بزرگ‌شان که حفظ و نشر شعائر دینی و معنوی در سطح جامعه است را به سمع همگان برسانند.

این گردهمایی بزرگ قرآنی در تاریخ نوزدهم فروردین‌ 1403‌، یک و نیم ساعت قبل از افطار بصورت همزمان در کلیه مدارس غیر‌دولتی و هیئت‌امنایی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار