ابلاغ دستورالعمل حفاظت فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی جدید‌الاحداث در برابر آتش‌

تهران (پانا) - دستورالعمل «حفاظت فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی جدید الاحداث در برابر آتش» جهت اجرا به ادارات کل نوسازی مدارس کشور ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل حفاظت فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی جدید‌الاحداث در برابر آتش‌

‌به گزارش ‌روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛  حمیدرضا خان‌محمدی معاون‌ وزیر آموزش و پرورش و رئیس‌ سازمان ضمن ابلاغ «‌دستورالعمل حفاظت فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی جدید‌الاحداث در برابر آتش‌»، اظهار داشت: ساختمان‌های مدارس با بیش از 16 میلیون دانش‌آموز، میزبانی بخش بزرگی از سرمایه‌های ملی کشور را عهده‌دار هستند، باید محیطی ایمن‌ برای آسایش فرزندان ایران فراهم کنند.

وی افزود: دستورالعمل حفاظت فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی جدید‌الاحداث در برابر آتش در راستای تحقق اصول و مفاد حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به تبع آن  زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری تدوین و ابلاغ شد.

وی با اشاره بر لزوم تامین ایمنی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در برابر حوادث، تصریح کرد: در دستور‌العمل ابلاغی بر توجه به مباحث مقررات ملی ساختمان و اجرایی‌شدن آن در فرایند ساخت فضاها،  مشتمل بر ضوابط معماری، سازه، تاسیسات، مصالح و سایر ضوابط کلان موضوعه تاکید شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقای ضریب ایمنی مدارس با استانداردسازی سامانه‌های  گرمایشی، اضافه کرد‌: دستورالعمل مذکور به‌منظور تسهیل در فرایندهای تصمیم‌گیری کارشناسان معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و تأسیسات الکتریکی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و با بررسی ضوابط و مقررات ملی موجود در این حوزه در معاونت فنی و تحقیقات سازمان، تهیه و جهت اجرا ابلاغ  شده است.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: ساختمان‌های مدارس که بیش از 16 میلیون دانش‌آموز را پوشش می‌دهند، میزبان بخش بزرگی از سرمایه‌های ملی کشور هستند و به‌عنوان محلی ایمن که آسایش محیطی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند، نیازمند ضوابطی است تا بتوانند با حفظ کارایی خود نقش مؤثری در چرخه آموزشی کشور ایفا کنند. این دستورالعمل در همین راستا تدوین و ابلاغ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار