استاندار آذربایجان غربی:

تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها در رفع مشکلات مردم استفاده می‌شود

رویکرد دولت در آذربایجان‌غربی، محرومیت‌زدایی، توسعه متوازن و بهبود شاخص‌هاست

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی با شوراها در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه شهری و روستایی گفت از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت انجام وظایف قانونی و همچنین رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۴۷۰۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها در رفع مشکلات مردم استفاده می‌شود

محمدصادق معتمدیان در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان آذربایجان غربی ضمن تبریک نهم اردیبهشت (روز ملی شوراها) به تمام اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان افزود: شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مردمی‌سازی فعالیت‌ها در نظام اسلامی، جایگاه رفیعی در قانونگذاری محلی داشته و در تصمیم گیری‌های محلی و رفع مشکلات مردم نقش موثری دارند.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای اسلامی را شناسایی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مردم و همکاری با دستگاه‌های متولی دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به ارتباط مستمر با مردم می‌توانند در تصمیم‌سازی‌های لازم در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی نقش موثری ایفا کنند.

استاندار آذربایجان غربی به وظایف قانونی شوراها به عنوان پارلمان محلی نیز اشاره کرده و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای وظایف نظارتی خود که در چهارچوب قانون مشخص شده، اجازه انحراف در انجام فعالیت‌ها را ندهند.

معتمدیان با بیان اینکه در دور اول سفرهای شهرستانی به 20 شهرستان، 48 شهر و 45 بخش سفر کردیم، اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی ضمن بازدید میدانی از پروژه‌ها و دیدار چهره‌به‌چهره با اقشار مختلف مردم، جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شده و مصوباتی در راستای مطالبات به‌حق مردم و نیازها و اولویت‌های آنان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر در رفع مشکلات مردم افزود: در دور دوم سفرهای شهرستانی، جلسات اختصاصی با اعضای شوراهای اسلامی برگزار و مطالبات و مشکلات آنان بررسی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌ غربی، رویکرد اصلی استان در حوزه‌های مختلف را محرومیت‌زدایی، توسعه متوازن و بهبود شاخص‌ها عنوان کرد و یادآور شد: امکانات زیرساختی استان بر مبنای ارتقای شاخص‌ها و برقراری عدالت در بین شهرهای مختلف توزیع می‌شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به برکت خون شهدا و ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل شده است، افزود: امنیت پایدار در آذربایجان غربی، میل به سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در استان را افزایش داده و شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه نیز در راستای اجرای پروژه‌های شهری از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی به بخشی از مطالبات به‌حق مردم در حوزه مدیریت شهری به‌ویژه در شهر ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: رفع مشکل ترافیک و پسماند، ایجاد فضاهای سبز و تفریحی و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی از جمله مطالبات به‌حق مردم بوده و در این راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه تمام توان خود را به کار گیرند.

معتمدیان با اشاره به بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در استان به‌ویژه در شهر ارومیه یادآور شد: رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه، تعیین تکلیف بافت قدیمی 370 هکتاری ارومیه، اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه، اجرای 148 درمانگاه و مرکز بهداشت، تامین اینترنت پرسرعت 500 روستای استان، گازرسانی به 620 روستا و آغاز احداث یک هزار و 750 کلاس درس، بخش کوچکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای تامین مطالبات مردم در آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: واژه محرومیت با توجه به ظرفیت‌های خدادادی استان، شایسته آذربایجان غربی نبوده و این منطقه، یکی از استان‌های ثروتمند کشور بوده و در مسیر استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی جهت بهره‌مندی مردم استان، گام برخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار