رییس اداره مناطق آزاد و امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش:

مدارس هیأت امنایی در انجام بهینه فعالیت های آموزشی و تربیتی اثر مثبت دارند

تهران (پانا)- رییس اداره مناطق آزاد و امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش، اداره مدارس به شیوه هیات امنایی در تحقق اهداف فرهنگی مدارس را بسیار کمک کننده دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس هیأت امنایی در انجام بهینه فعالیت های آموزشی و تربیتی اثر مثبت دارند

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، جلسه گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با حضور سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15، حسنی کارشناس مسئول مشارکت های مردمی منطقه، رضا علوی پویا، رئیس اداره مناطق آزاد و امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش و نساج مسئول مدارس هیات امنایی حوزه وزارت و مدیران مدارس هیات امنایی منطقه در سالن شورا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این نشست، رضا علوی، رییس اداره مناطق آزاد و امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر اثر مثبت مدارس هیأت امنایی در انجام بهینه فعالیت های آموزشی و تربیتی گفت: یکی از مشکلات و چالش های جدید که بر گستره آموزش و پرورش سایه افکنده، نگرانی های موجود در روند تعلیم و تربیت و تحقق اهداف عالیه در راستای عدالت گستری، مهر ورزی، شکوفایی و شادابی هر چه بیشتر غنچه های معرفت و دانایی با رایحه ی حیات بخش قرآنی است. برای ایجاد زمینه همکاری در تقویت فرهنگ مشارکت، ارتقاء کیفیت و بهبود فعالیت های آموزشی و پرورشی با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مدارس، اداره مدارس به شیوه ی مدیریت هیأت امنایی می تواند بسیار کمک کننده باشد.
در ادامه نساج، مسئول مدارس هیأت امنایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش خانواده در فرایند تعلیم و تربیت مدارس گفت: مدارس هیات امنایی با وجود اینکه کاملا مطابق با قوانین مدارس دولتی اداره می شوند، اما فرصتی فراهم شده تا خانواده ها نیز مشارکت بیشتری در امور مدرسه داشته باشند. در حقیقت شکل گیری این نوع از فضاهای آموزشی را شاید بتوان در راستای تمرکز زدایی و مدرسه محوری دانست، که وزارت آموزش و پرورش دنبال می کند.

همچنین سعید شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15، ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: توسعه مشارکت های مردمی در تمامی ابعاد عاطفی، فکری و اجتماعی و مالی در آموزش و پرورش مهم و اساسی است و در این میان مدارس هیأت امنایی نماد اصلی مشارکت مردم در حوزه تعلیم و تربیت است.
وی افزود: مشارکت‌ جویی و مشارکت پذیری، داوطلبانه بودن و پاسخ گویی از اصول حاکم بر مشارکت‌ها در نظام تعلیم و تربیت است و بدون شک استفاده از ظرفیت مدارس هیأت امنایی و بهره برداری از فرصت های قانونی مشارکت جویانه از سیاست‌های آموزش و پرورش در حوزه مشارکت‌ها است.
در انتها سایر حاضرین به بیان نظرات و سوالاتشان در خصوص فعالیت های مدارس هیأت امنایی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار