مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

مربیان پرورشی، مجری بخش بزرگی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، مربیان تربیتی و پرورشی را مجریان بخش بزرگی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مربیان پرورشی، مجری بخش بزرگی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند

علی مطهری در مراسم بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و تجلیل از برگزیدگان امور تربیتی استان آذربایجان غربی گفت: آموزش و پرورش بدون وجود مربیان تربیتی و پرورشی با نقصان‌های بسیاری مواجه است و در واقع این عزیزان، مجریان بخش بزرگی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و بدون آنان فرآیند تعلیم و تربیت محقق نمی‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش، میزبان حداقل یک نفر از هر خانواده در مجموعه خود است و مربیان تربیتی، شاخصه‌های خود را با عشق و علاقه و با تدابیر و روش‌های مخصوص خود به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند تا در نهایت، جامعه‌ای تکامل‌یافته از نظر اخلاقی و تربیتی داشته باشیم.

مطهری، صیانت از ارزش‌های فرهنگی و معنوی جامعه را هدف تشکیل امور تربیتی بیان کرد و گفت: بزرگان نظام در ایام بعد از انقلاب با یک تدبیر ویژه، مجموعه امور تربیتی و این جریان فرهنگی را با هدف صیانت و نگهداری ارزش‌های معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی و شناساندن نکات مثبت و بااهمیت این انقلاب ایجاد کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مربیان و متولیان این ساختار تربیتی باید همه آموخته‌ها و شرایط خود را با شرایط امروزی جامعه هماهنگ سازند. چراکه جامعه امروز با یک هجوم فرهنگی مواجه است و وظیفه متولیان جریان‌های تربیتی و فرهنگی به مراتب سخت‌تر و مهمتر از سایر بخش‌های نظام است.

مطهری به اهمیت فعالیت مربیان تربیتی اشاره کرد و گفت: نهاد امور تربیتی در رورزهای آغازین انقلاب تلاش کرد تا تحول فرهنگی و باوری در اذهان عمومی ایجاد کند و زمانی که تاریخ انقلاب قد علم کرده و انقلاب وارد جنگ تحمیلی شد، جوانان تربیت‌یافته مکتب امور تربیتی که شاخصه اقتدار فرهنگی را در وجودشان داشتند، وارد میدان شده و جنگ تحمیلی را با سربلندی به نفع نظام جمهوری اسلامی به پایان رساندند.


photo_2024-03-10_12-50-59

photo_2024-03-10_12-50-57

photo_2024-03-10_12-51-48

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار