معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی خبر داد:

مسن‌ترین و جوان‌ترین زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی با مساعدت خیرین مقیم خارج کشور آزاد شدند

تبریز (پانا) - معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی از مساعدت مالی ۲۰ نفر از خیران و نیکوکاران آذربایجانی مقیم خارج از کشور خبر داد که منجر به فراهم شدن آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد استان شده است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مسن‌ترین و جوان‌ترین زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی با مساعدت خیرین مقیم خارج کشور آزاد شدند

رسول هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: میزان کمک های مالی ایرانیان خارج از کشور به ستاد دیه آذربایجان شرقی بیش از ۲ میلیارد ریال است که بیشتر این کمک ها مربوط به کشور های ترکیه، نروژ و آلمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی توسط ستاد دیه آزاد شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشته اند ادامه داد: این ۶۱۱ نفر آزاد شده را ۵۹۴ نفر مرد و ۱۷ نفر زن تشکیل می دهد که مجموع بدهی آنها ۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است.

هاشمی با بیان اینکه از مجموع ۶۱۱ زندانی آزاد شده جرایم غیر عمد استان ۳۵۷ نفر مجرم مالی بودند اظهار کرد: از تعداد ۳۵۷ نفر مجرم مالی ۲۰۲ نفر مجرم مهریه و ۵۲ نفر مطالبه نفقه زوجه و فرزند مشترک را تشکیل می‌دهد و لذا در این راستا مسن ترین زندانی آزاد شده جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی نیز ۷۸ ساله و جوان ترین آنها ۱۸ ساله می‌باشد.

وی تصریح کرد: از مجموع بدهی های زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد استان ۳۲۸ میلیارد ریال با کمک خیران به طور بلاعوض به شاکیان پرونده های مزبور پرداخت شده است.

هاشمی مجموع اعسار کل بدهی های زندانیان آزاده شده آذربایجان شرقی در سال جاری را ۶ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و اذعان کرد: ستاد دیه آذربایجان شرقی ۲۹۵ میلیارد ریال از شکات جلب رضایت کرده و ۵۴۰ میلیارد ریال نیز از طریق خانواده زندانیان تامین مالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز ۲۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان وجود دارد که مجموع بدهی این افراد ۴ هزار میلیارد ریال می‌شود گفت: چنانچه خیران و نیکوکاران استان زمینه جمع آوری ۱ هزار میلیارد ریال را فراهم کنند، ستاد دیه می تواند تمام این افراد را از زندان آزاد کند و لذا در این خصوص شهر های تبریز، مراغه و اهر نیز دارای بیشترین تعداد زندانی آزاد شده جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی می‌باشند.

هاشمی در پایان برگزاری جشن گلریزان را یکی از مهترین و موثرترین رویدادهای ملی و استانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شمرد و خاطرنشان کرد: این جشن یک هفته پس از ولادت امام حسن مجتبی (ع) برابر با ۱۸ فروردین ماه برگزار خواهد شد که قرار است این جشن در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شود.

دانش آموز خبرنگار: ملینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار