مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

ترغیب و تشویق جزو عوامل موثر در برپایی نماز جماعت مدارس است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ترغیب و تشویق را جزء عوامل موثر در برپایی نماز جماعت در مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ترغیب و تشویق جزو عوامل موثر در برپایی نماز جماعت مدارس است

تراب محمدی در پنجمین اجلاس نماز دانش آموزی استان گفت: تمامی پیامبران در راستای یکتاپرستی و توحید تلاش‌ های بسیاری کرده‌ و سختی های زیادی را تحمل کرده و لذا در این راستا نماز بهترین نمود وحدانیت خداوند و اولین واجب عبادتی به شمار می‌آید که در آموزه‌های دینی ما مسلمانان مورد تاکید می‌باشد.

وی ادامه داد: نماز در راس تمامی امور و جزء اولویت‌های تمامی ائمه، سرداران و شهدا بوده است چرا که بشر حتی امروزه نیز نیازمند آسایش و آرامش است و خداوند انسان را آفریده و طبیعت را نیز در اختیار او قرار داده است و در مقابل تمام این نعمت ها انتظارات و خواسته‌ هایی را نیز از انسان دارد که در این خواسته‌ها در نماز اول وقت، متبلور می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: آسایش و آرامش با عبادت خداوند به دست می‌آید و خوشبختی دنیوی و اخروی از مال و مقام ناشی نمی‌شود بلکه در این خصوص این نماز اول وقت است که به عنوان توشه آخرت می‌باشد و جدی گرفتن آن سبب ایجاد حس آرامش و کم‌رنگ‌تر شدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فقیه در پنجمین اجلاس دانش آموزی گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس استان با تبیین اهمیت نماز نتیجه تلاش های شبانه روزی فعالان دستگاه تعلیم و تربیت است چرا که واژه نماز، تعریف کننده بخشی از ایمان و یکی از ضرورت های حقیقی در حیات انسان می‌باشد که آثار فردی و اجتماعی بسیاری در زندگی ما دارد و این به خوبی میسر نمی‌شود مگر به دست فعالان دستگاه تعلیم و تربیت که نقش اساسی در زندگی هر فرد دارد.

وی اظهار کرد: نماز، آثار خود را در زندگی اخلاقی انسان‌ها جلوه گر کرده و بر همین اساس، خداوند بر کمک و استعانت گرفتن از نماز تاکید کرده است چرا که نماز باعث تقویت روحیه انسان می‌شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امید است با ترویج فرهنگ اقامه نماز و به خوبی تعریف کردن اهمیت نماز شاهد اتفاقات عالی در این عرصه باشیم.

مسعود سعادتی در پنجمین اجلاس نماز دانش آموزی استان گفت: آموزش و پرورش در ارزیابی های ستاد اقامه نماز، حائز رتبه‌های برتر است چرا که در یک سال گذشته تعداد روحانی‌های پیش نماز در سطح مدارس از ۷۰۰ نفر به ۱ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته و ۵۳۰ نفر نیز از طریق طرح امین جذب شده‌‌اند که این موضوع در افزایش برپایی نماز در سطح مدارس استان، نقش بسیار مهمی داشته است.

وی ادامه داد: برای احداث ۳۰ نمازخانه مستقل در سطح مدارس استان توافقاتی صورت گرفته که در این راستا اقدامات لازم نیز در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب و مثبت بوده است که در این خصوص ترغیب و تشویق جزء عوامل موثر در برپایی نماز جماعت در مدارس هستند که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

سعادتی تصریح کرد: ایمان داشتن در راس  خوشبختی‌ های دنیوی و اخروی قرار دارد چرا که جلوه ایمان، توحید و اعتقاد به وجود خداوند یگانه است و ما نیز برای نشان دادن اعتقاد به این اصل توحیدی باید نماز بخوانیم.

دانش آموز خبرنگار: کوثر حسنی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار