آیناز مسعودی‌نسب*

چرا انقلاب اسلامی کارآمدترین بوده است؟

تیکمه داش (پانا) - وقتی جایگاه‌های برتر جهانی کشورم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مرور می‌کنم، کارآمدی انقلاب اسلامی به عنوان یک دهه نودی برایم اثبات می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
چرا انقلاب اسلامی کارآمدترین بوده است؟

پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ یکی از حوادث بزرگ قرن بیستم بود که تمام توجه‌ها در جهان را به خود جلب کرد. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با اتحاد مردم و با پیروی از دستورات دین مبین اسلام و قرآن و تاسی از قیام عاشورا توانست بر حکومت پهلوی پیروز شود. چرا که این حکومت با ادعای اسقلال و آزادی و شعار «نه شرقی نه غربی» با نثار خون هزاران شهید به ثمر نشست.

امروز این انقلاب با وجود تحریم‌ها توانسته در بسیاری از عرصه‌های علم و فناوری، رتبه‌های نخست جهان را کسب کند و در دنیا اولین باشد. پس از انقلاب توانسته‌ایم رتبه هفتم جهان در تولید نانو دارو، رتبه چهارم دنیا در علم نوین نانو، رتبه چهارم دنیا در تولید علوم درمان ناباروری، رتبه پانزدهم جهان در چشم‌پزشکی و عنوان دومین کشور تولیدکننده داروهای نوترکیب هموفیلی فاکتور ۷ و ۸ در دنیا را کسب کرده و به خود اختصاص دهیم و بتوانیم در جمع ۵ کشور سازنده لیزرهای پرتوان در جهان قرار بگیریم. جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران با این توانمندی‌ها توانسته است جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در جراحی‌‌های قلب و دریچه قلب نیز باشد و بتواند انحصار آمریکا را بشکند.

عده‌ای درخشش ایران اسلامی در زمینه‌های صنعتی و علمی را دور از تصور می‌دانستند اما تصوراتشان نقش بر آب شد. چرا که همین کشور موفق به طراحی و ساخت ربات‌های دستیار شد و توانست در تولید پهبادهای رادارگریز، رتبه دوم را کسب کند و بتواند در صنعت سدسازی نیز در پله سوم دنیا بایستد. جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلابی اسلامی توانسته در واردات بنزین به بزرگترین صادرکننده بنزین در خاورمیانه تبدیل شود و در صنعت هسته‌ای نیز به چرخه کامل تولید سوخت هسته‌ای دست پیدا کند و عنوان سیزدهمین قدرت نظامی و دهمین قدرت موشکی، اقتدار ایران را به رخ جهان بکشد. از مهمترین دستاوردهای انقلاب می‌توان به بیداری اسلامی کشورمان اشاره کرد. چرا که انرژی اتمی ما کشورهای دیگر را تهدید نمی‌کند بلکه این بیداری اسلامی ما است که سبب تهدید آن‌ها می‌شود.

انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ساختار قدرت در دنیا را به هم ریخت، نظام سلطه را فروپاشید و نشان داد که می‌توان سلطه‌گر نبود و زیر بار سلطه هم نرفت که اکنون نیز جمهوری اسلامی ایران، قدرتمندتر از گذشته میان ۲۰ کشور نخست دنیا قرار گرفته و این موضوع ثابت می‌کند که در این سال‌ها انقلاب اسلامی کارآمدترین بوده است. وقتی جایگاه‌های برتر جهانی کشورم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مرور می‌کنم، کارآمدی انقلاب اسلامی به عنوان یک دهه نودی برایم اثبات می‌شود و بعد از انتخابات اخیر، حس دفاع از جمهوری اسلامی ایران و پایبندی به ولایت فقیه را بیشتر از هر زمان دیگری در خودم می‌بینم.

* دانش‌آموز خبرنگار پانا از تیکمه‌داش

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار