عمارحکیم: ایران بزرگترین حامی عراق است

تهران (پانا) - رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور ایران را در طول 14 سال گذشته بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی عراق خواند.

کد مطلب: ۷۱۱۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که جمعه شب با حضور ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و خانواده‌های ایرانی مقیم بغداد به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در سخنانی به بیان ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) و نیز رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران پرداخت .

وی با بیان اینکه بحث درباره انقلاب اسلامی ایران با نام و شخصیت امام (ره) گره خورده است، اظهار داشت: بدون بررسی شخصیت امام (ره)، انقلاب اسلامی را نمی توان شناخت، به همین دلیل این انقلاب در سراسر جهان با نام امام خمینی (ره) شناخته می شود .

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق در ادامه به بیان شاخصه های بارز شخصیت امام (ره) پرداخت و از معنویت و ارتباط با خدا، حکمت و ژرف نگری، فقاهت، واقع نگری، صراحت و شجاعت به عنوان برخی از این ویژگی ها نام برد و تاکید کرد: این ویژگی ها موجب شد در مراحل حساس تصمیم‌گیری‌های شجاعانه ایشان، تغییری در رویکرد انقلاب صورت گیرد .

وی افزود: امام (ره) دیدگاه روشنی برای اداره حکومت داشت و طرح ولایت فقیه یک نظریه اسلامی همه جانبه است که توسط ایشان مطرح شد و به اجرا در آمد .

حکیم با اشاره به مردمی بودن امام خمینی عنوان کرد: امام (ره) هیچگاه رابطه خود را با مردم قطع نکرد و در مناسبت‌های مختلف با وجود کهولت سن اصرار داشتند که مستقیم با مردم سخن بگویند .

وی همچنین گفت: استکبارستیزی از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و با این منش در برابر استکبار جهانی ایستادند، مقاومت کردند و از آنها نترسید و این امر موجب شد تا این فرهنگ جدید در بین ملت‌های جهان نهادینه شود .

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق از اهتمام ویژه به مسائل جهان اسلام از جمله مسئله فلسطین و عراق و دیگر قضایای ملت‌های مظلوم جهان به عنوان دیگر شاخص‌های امام (ره) نام برد و تصریح کرد: امام خمینی (ره) معتدل و میانه‌رو بودند و فهم و درک ایشان از مبانی اسلامی مبتنی بر اعتدال بود و اعتدال همواره در فتاوا و مواضع ایشان دیده می‌شد و این اعتدال را از مکتب اهل بیت (ع) آموخته بودند. ایشان با اعتدال بین مدنیت و دین پیوند برقرار کردند و بر هر دو اعتقاد داشتند .

حکیم با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از شخصیت امام (ره) متاثر شده است، گفت: انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی است و مبنای اسلامی در آن نقش اساسی دارد و در عین حال یک انقلاب مردمی و فراگیر است. این یک انقلاب مسالمت‌آمیز بود. در همان موقع برخی از شخصیت‌های مخلص انقلاب نظر به کار مسلحانه داشتند، اما امام (ره) اصرار بر مسالمت‌آمیز بودن انقلاب داشتند .

وی در ادامه با تاکید بر موفقیت‌های به دست آمده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با دیدگاه حکومتی جدید مبتنی بر نظریه ولایت فقیه توانسته است موفقیت های بزرگی در عرصه‌های مختلف کسب کند. انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فراگیر بود و توانسته است که در جنبه‌های معنوی فرهنگ‌سازی کند و در عین حال نیز در ابعاد مادی پیشرفت های چشمگیری داشته باشد .

انقلاب اسلامی، تنها مخصوص ایران نیست

حکیم با اشاره به سال‌های تبعید امام خمینی (ره) در عراق و حضور مقام معظم رهبری در این کشور بیان کرد: امام خمینی (ره) و امام خامنه ای فهم عمیقی از قضایای عراق دارند .

وی تصریح کرد: چالش امنیتی در عراق بر ایران هم تاثیر می‌گذارد و مشکل برای ایران، مشکل برای عراق بوده و سرنوشت این دو کشور به هم گره خورده است .

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق ادامه داد: در طول 14 سال گذشته همواره ایران مهمترین، قوی‌ترین و جدی‌ترین حامی عراق در صحنه‌های سیاسی و امنیتی و جنگ با داعش بوده و در مرحله آبادانی و فضای جدیدی که در عراق ایجاد شده، جمهوری اسلامی ایران هم باید حضور داشته باشد .

حکیم تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه ملت‌های مسلمان و جهان است. همه به این انقلاب اسلامی مفتخریم و این انقلاب تنها مخصوص ملت ایران نیست بلکه متعلق به همه مستضعفان جهان و ملت‌های مسلمان است .

وی در پایان با اشاره به تاثیرگذاری انتقلاب اسلامی کشورمان بر سایر ملت‌های جهان یادآور شد: منظور از صدور انقلاب اسلامی ایران آرمان سازی، فرهنگ سازی و ایجاد فضا برای این آرمانها است. ملت های دیگر جهان وقتی این آرمان ها را می بینند، به آن دلبسته می شوند و این امر هرگز به معنی دخالت در امور دیگر کشورها نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار