تائید احضار و بازداشت شهردار زنجان؛ اعلام جزئیات، بعدا

زنجان (پانا) - اخبار اولیه رسیده از منابع آگاه حاکی از آن بود که شهردار زنجان به همراه یکی از اعضای شورا و یکی از شهرداران مناطق به مراجع قضایی احضار شده است، تا اینکه خبر از سوی مراجع رسمی تأیید شد و امروز که حدود یک هفته از آن زمان می‌گذرد، شهردار زنجان همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

کد مطلب: ۹۹۲۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تائید احضار و بازداشت شهردار زنجان؛ اعلام جزئیات، بعدا

به گزارش فارس، هر چند که رئیس شورای شهر زنجان از اتهامات وارده به شهردار زنجان و عضو شورا اظهار بی‌اطلاعی کرده است، اما به گفته منابع آگاه دلیل این بازداشت مسائل اقتصادی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در این باره گفت: این افراد احضار شده‌اند، اما اجازه بدهید مدتی از این قضیه بگذرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی در راستای مبارزه با فساد توسط دادگستری و دادسرای زنجان در دستور کار است، افزود: پرونده شهرداری تنها پرونده نیست و در سایر دستگاه‌ها نیز پرونده‌هایی در استان و شهرستان وجود دارد.

او بیان کرد: این موضوع چون در مرحله تحقیق است، برای اینکه به اصل تحقیق آسیب نزند و مانع از سیر درست این پرونده‌ها نشود بعد از مدتی آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

فرماندار زنجان نیز از اظهار نظر جزئی درباره این پرونده خودداری کرده و گفت: آنچه مسلم است، تلاش مجموعه استانی و البته شهرستان تحت تاثیر قرار نگرفتن خدمت‌رسانی به مردم است.

رضا عسگری با اشاره به اینکه ما نیز منتظر تکمیل تحقیقات از سوی بازپرس پرونده و اعلام آن از سوی دستگاه قضایی هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه پرونده فعلا در مرحله تحقیق است، بهتر است از گمانه‌زنی در این باره پرهیز شود.

او با اشاره به اینکه در قانون همه مباحث مربوط به مدیریت شهری و وظایف شورای شهر مشخص و تبیین شده است، تصریح کرد: در قانون ظرفیت‌ها مشخص شده و شورای شهر نیز باید طبق وظایف خود عمل خواهد کرد.

عسگری با اشاره به اینکه در قانون مباحث مربوط به عزل و نصب شهرداران مشخص و تشریح شده است، اضافه کرد: طبیعتا این موضوع در چارچوب ضوابط و مقررات موضوع مدیریت خواهد شد که در شهرداری و سازمان‌های تابعه خللی در ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نشود، موضوعی که تأکید فرمانداری و البته شخص استاندار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار