همصدایی در آذربایجان‌غربی حول آرمان‌های سردار سلیمانی

ارومیه (پانا) - مردم آذربایجان‌غربی با هر سلیقه و از هر قشری در کنار مسوولان این استان طی روز گذشته انزجار خود از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن «حاج قاسم سلیمانی» را از طریق شرکت در راهپیمایی، برگزاری مجالس عزاداری، صدور بیانیه، گفتمان‌سازی در محافل خصوصی و عمومی و حضور فعال در شبکه‌های‌ اجتماعی نشان دادند.

کد مطلب: ۹۹۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
همصدایی در آذربایجان‌غربی حول آرمان‌های سردار سلیمانی

تعداد بیانیه‌هایی که از سوی مسوولان مختلف استانی و شهرستانی طی روز گذشته منتشر شد به اندازه‌ای زیاد بود که انتشار همه آنها از طریق رسانه‌های محلی میسر نشد و بیشتر کاربران فضای مجازی استان نیز علاوه بر انتشار عکس‌هایی از سردار دلها، عکس پروفایل خود را به وی اختصاص دادند تا نشان دهند که «مالک اشتر زمان» در دل همه ملت ایران جای دارد و راهش ادامه خواهد یافت.
بسیاری از کاربران فضای مجازی استان جمله‌های تامل برانگیزی در این خصوص نوشتند که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: «‌با بودنش داعش را از عراق بیرون کرد و با رفتنش آمریکا را بیرون خواهد کرد»، «تابوت‌هایتان را آماده کنید تا بفهمید با دُم شیر بازی کردن تاوان دارد!» و « هوشیار باشید! آمریکا که با این حماقت خود کشورهای جبهه مقاومت را متحدتر از همیشه خواهد دید و در نتیجه به فکر ایجاد جنگ روانی و اختلاف‌افکنی میان کشورهای محور مقاومت خواهد بود».
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان «مالک اشتر زمان» را به سردار سلیمانی اطلاق و وی را نماد مقاومت در مسیر حقانیت توصیف کرد و گفت: این اقدام ناجوانمردانه نشان از حقانیت مقاومت در مقابل ظلم و استکبار جهانی است.
محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی شهادت را سعادتی از جانب خداوند متعال برای بندگان خاص خویش همچون سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید مصداق تحقق آیه شریفه «والذین قتلوا فی سبیل‌الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم» است.
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «سخن گفتن از مردی که تمام عمر خود را در گمنامی و مجاهدت‌های خاموش گذراند به یقین کار آسانی نیست، سال‌ها باید بگذرد تا کسانی پیدا شوند و بتوانند برخی از نقاط ناشناخته کارنامه درخشان این مجاهد نستوه را برای افکار عمومی آشکار کنند تا شاید از آن طریق بهتر بدانیم حقایق پنهان از مجاهدت‌های این فرمانده دلیر و شجاع سپاه اسلام را درک کنیم».
علی اکبر گروسی‌، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی شهادت را فوز عظیمی دانست که نصیب هرکسی نمی شود و گفت: بدون‌شک مرگ طبیعی چیزی نبود که سردار سلیمانی به آن رضایت دهد و همانگونه که خود در کنار «اروندرود» دعا کرده بود و مقام معظم رهبری هم برایش فیض شهادت را مسئلت نموده بودند، به آرزویش رسید.
سیدمحسن حمزه‌لو، رییس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی شهید سردار سلیمانی را چهره‌ی بین‌المللی مقاومت خواند و گفت: همه‌ی دلبستگان مقاومت خون‌خواه او هستند و خطّ جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است».
غلامرضا بابایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز بر این موضوع تاکید کرد که «قدر مسلم انتقام سخت و سریع فرزندان مکتب نور و شهادت و پیروان علی (ع) گریبان جنایتکاران و ظالمان عالم و در راس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت».
دکتر جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز با صدور بیانیه‌ای نوشت: شکوه، عظمت و سرافرازی ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلیر مردانی است که در مکتب انسان‌ساز ولایت، درس عشق، ایثار و خدمت آموختند و در این راه از جان گذشتند و با خون پاکشان اهمیت دفاع از آرمان‌های الهی و اسلامی و همچنین حفظ امنیت میهن اسلامی و سرفرازی ملت قهرمان ایران اسلامی را اثبات کردند.
اتحادیه موسسه‌های قرآن و عترت آذربایجان‌غربی، شهادت سردار سلیمانی را مهر قبول شهادت از سوی خداوند بر پایمردی این مبارز نستوه معنی کردند و این موضوع را مورد تاکید قرار داد که «آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان باید بدانند که انتقام ملت ایران سخت و شکننده خواهد بود».
سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که «سردار فداکار اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و به لقاء الله پیوست».
روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی نیز اعلام کرد که «ملت ایران قدردان مجاهدت‌های آن شهید راحل بوده و خواهد بود و با جهاد خود، راه مبارزه و فتح را ادامه خواهد داد».
روابط عمومی بیمه سلامت آذربایجان‌غربی نیز نوشت: «شهادت سرافرازانه آن اَبَرمردِ ایرانیِ- ایمانی را به دوست‌داران آن «شهیدِ سعید» که آموزگارانه به ما چگونه زیستن و چگونه رفتن را به نیکی آموخت، نه تسلیت که تهنیت می‌گوییم».
بسیاری دیگر از فرمانداران، مدیران و روابط‌عمومی‌های بانک‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله تبلیغات اسلامی، هواشناسی، اداره‌کل زندان‌ها، دانشگاه جامع علمی کاربردی، بانک مهر اقتصاد، بانک تجارت و ... نیز ضمن اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی، شهادت سردار سلیمانی را تبریک و تسلیت گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار