به کمک ارزیابی برنامه ها می توان اهداف و فرآیندها را اصلاح و از هدر رفت منابع جلوگیری کرد

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گفت: به کمک ارزیابی برنامه ها می توان اهداف و فرآیندها را اصلاح و از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۹۹۱۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
به کمک ارزیابی برنامه ها می توان اهداف و فرآیندها را اصلاح و از هدر رفت منابع جلوگیری کرد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: ارزیابی از عملکرد در همه سازمان ها یک رویه معمول و همیشگی است تا در وهله اول بدانیم با توجه به نقشی که در سازمان برعهده افراد گذاشته شده چه درصدی از وظایف خود را انجام داده اند و به چه اهدافی رسیده اند و اگر به اهداف خود نرسیده اند ایراد کار مشخص شود، همچنین این ارزیابی تفاوت میان نیروهای خوب و ضعیف را مشخص می کند که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در وهله دوم اگر قرار باشد سازمانی پویا و متحرک داشته باشیم باید بتوانیم برخی اوقات اهداف خود را اصلاح کنیم و هنگامی که اهداف غیر واقعی ترسیم شده است می توان مجددا برنامه ریزی و اصلاح رویه انجام دهیم و ارزیابی به این مداخله به موقع و به هنگام کمک می کند.

خدابنده تصریح کرد: به کمک ارزیابی، ایرادات برنامه ها مشخص می شود و به تبع آن اصلاح فرآیندها صورت می گیرد و همیشه باید هدف گذاری ها در سازمان شفاف باشد و در هر لحظه وضعیت دستگاه و سازمان باید مشخص شود و بدانیم چه درصدی از انتظارات محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بازرسی در امور وظیفه دیگری است که باید دوره ای و موضوعی انجام شود و بازرسی دوره ای اگر در ادارات به درستی انجام نشود با اهداف ترسیم شده فاصله زیادی می گیریم اما اگر بازرسی به موقع انجام شود می توان اهداف را اصلاح کرد و زمان کافی وجود دارد و می توان تغییر رویه داد و آنگاه انرژی نیروی انسانی و منابع سازمان بطور کامل به هدر نخواهد نرفت.

او همچنین بیان کرد: با توجه به خیل عظیم مراجعه کنندگان به ادارات ارزیابی عملکرد و بازرسی، پاسخگویی به شکایات یکی از تکالیف بسیار مهم است و باید تلاش کنیم به همه شکایت ها پاسخ صحیح، قانونی و شفاف دهیم.

خدابنده در پایان ضمن تقدیر از همکاران حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: همکاران این اداره در ابتدای سال تحصیلی و ایام ثبت نام دانش آموزان در مدارس، نقل و انتقال فرهنگیان و ساماندهی نیروی انسانی بسیار پر تلاش هستند که این عزیزان با صبر، بردباری، حلم و ذکاوت خود به رتق و فتق امور می پردازند که جای تقدیر و قدردانی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار