قم پرچمدار سرانه مطالعه در کشور

قم (پانا)- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از رتبه اول استان قم در سرانه مطالعه کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۹۱۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
قم پرچمدار سرانه مطالعه در کشور

سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد با اشاره به وجود مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه در قم اظهار کرد: قم در زمینه سرانه مطالعه کشور رتبه اول را داراست و این مطلب در شورای فرهنگ عمومی استان نیز مطرح شده است.

وی سرانه مطالعه در کشور را 1 و نیم ساعت در هفته یعنی حدود 13 دقیقه مطالعه در روز دانست و افزود این شاخص در استان قم به مقدار 15 دقیقه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپایی نمایشگاه کتاب استان قم را یک مزیت برای ناشران و کتابخوانان دانست و افزود: مردم قم از جمله افرادی هستند که استقبال خوبی از نمایشگاه های کتاب می کنند و ناشران نیز با علم به این مطلب تمایل بسیاری برای حضور در نمایشگاه کتاب استان قم دارند.

حسینی کاشانی تصریح کرد: آخرین ارزیابی انجام شده از میزان استقبال مردم در امر کتاب به اولویت در زمینه رمان و داستان، کتاب های دینی و اولویت سوم به کتاب های تخصصی و روان شناسی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه استان قم در تولید کتاب های دینی رتبه اول را داراست خاطر نشان کرد: ظرفیت نمایشگاهی در قم بسیار بالاست و اگر ما می توانستیم زیر ساخت های مخصوص این امر را بالا ببریم قطعاً ناشران بیشتری برای حضور در این نمایشگاه اظهار تمایل می کردند.

خاطر نشان می شود چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم روز پنج شنبه 12 دیماه با حضور دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در محل برپایی نمایشگاه های استان قم افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار