امام جمعه همدان:

تماشای کتاب به تنهایی موجب ایجاد انگیزه مطالعه می شود

همدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در همدان از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ دی‌ماه ۹۸، کتاب‌ را موجب نشاط علمی جامعه و ارتقاء اندیشه انسان بیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تماشای کتاب به تنهایی موجب ایجاد انگیزه مطالعه می شود

آیت الله حبیب‌الله شعبانی با بیان این که برگزاری نمایشگاه کتاب یک کار فرهنگی است، گفت: امیدواریم از این پس شاهد برگزاری بیشتر نمایشگاه‌هایی از این قبیل باشیم.
امام جمعه همدان با اشاره به این که تکثر موضوعات و کتب عرضه شده در نمایشگاه قابل توجه است، اظهار کرد: نظارت بیشتر در حوزه چاپ و نشر ضروری است و مطالعه برخی کتاب‌ها باید با شرایط خاصی انجام شود. زیرا برخی کتاب‌ها برای نسل جوان مناسب نیست.
او ادامه داد: محتوای کتاب باید به نحوی باشد که وقتی خانواده‌ای کتابی را مطالعه می‌کند، اندیشه اعضای خانواده رشد پیدا می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که کتاب با سایر محصولات فرهنگی متفاوت است، اظهار کرد: نباید کتاب تنها جنبه سرگرمی داشته باشد. بلکه باید خواندن آن ارتقاء فکری را نیز به همراه داشته باشد.
او با تأکید بر این که محتواهای تولیدی باید ارتقاء اندیشه را به همراه داشته باشند، یادآور شد: کتاب‌ها باید موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
آیت الله شعبانی گفت: این که ما چگونه تبلیغ کنیم تا سرانه مطالعه ارتقاء یابد، یک هنر بوده و نیازمند برنامه‌های تاثیرگذار است.
امام جمعه همدان با بیان این که اگر ما دغدغه ترویج فرهنگ کتاب را داشته باشیم راه ترویج آن را می‌یابیم، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه و نیاز اجتماعی در خصوص کتاب ایجاد شود، راهکار آن هم ایجاد خواهد شد.
او با بیان این که دیدن کتاب‌ به تنهایی هم موجب نشاط علمی برای انسان می شود، یادآور شد: برخی علما توصیه می‌کنند با حضور در کتاب فروشی‌ها کتاب ‌را تماشا کنید تا انگیزه مطالعه داشته باشید.
آیت الله شعبانی افزود: فضای مجازی ظرفیت مطالعه مردم را تحت تأثیر قرار داده و با اشباع این ظرفیت، آسیب‌های مختلفی ایجاد کرده که باید کنترل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار